Blog Archives - Pagina 2 din 8 - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • 021.315.12.76
  • 0725.213.661
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Sfaturi pentru îngrijirea pacientului imobilizat la pat


Bolnavul imobilizat la pat necesită o îngrijire deosebită, adaptată diagnosticului, având ca principal rol menținerea și îmbunătățirea stării generale. Indiferent de cauză, îngrijirea unui pacient imobilizat la pat necesită respectarea unor reguli, care țin atât de aranjarea patului și a ambientului, cât și de îngrijirea propriu-zisă a pacientului. Pentru prevenirea complicațiilor se aplică în scop preventiv, manevre  terapeutice pentru evitarea escarelor de decubit, a complicațiilor vasculare, periferice și a complicațiilor pulmonare.

Pentru evitarea escarelor de decubit se recomandă mobilizarea/repoziționarea pacientului la 1-2 ore facilitând circulația sângelui. Totodată, trebuie acordată o atenție deosebită așternuturilor și îmbracaminții pacientului astfel încât acestea să nu formeze cute în special în zonele predispuse escarelor. Se recomandă materiale moi, din fibre naturale, cu capacitate de absorbție mare. Pentru reducerea sau îndepărtarea presiunii din zonele predispuse, se recomandă folosirea diverselor dispozitive anti-escară. Colacul anti-escară nu este însă recomandat, acesta creând alte zone de presiune. Igiena pacientului se recomandă a fi facută de mai multe ori pe zi, efectuându-se cu apă călduță și săpunuri cu PH neutru, evitându-se manevrele de frecare. La pacienții cu incontinență urinară se recomandă folosirea scutecelor absorbante, de mărime potrivită, schimbate la interval de 6-8 ore. Toate zonele expuse la presiune trebuie inspectate periodic pentru a depista din timp eventualele înroșiri sau iritații ale pielii. Alimentația trebuie să fie echilibrată spre hiperproteică, iar hidratarea este foarte importantă pentru a nu ajunge la fragilizarea pielii.

Pentru prevenirea complicațiilor  vasculare ale membrelor inferioare, este important ca persoana imobilizată să stea cu picioarele ridicate pe o pernă, în mai multe sesiuni pe zi cu o durată  de 20-30 minute,  poziție care facilitează circulația de întoarcere. Se recomandă folosirea ciorapilor compresivi și manevre ușoare de masaj.

Pentru evitarea complicațiilor pulmonare se recomandă drenaj postural, tapotaj, pacientul fiind încurajat să tușească și să execute exerciții de respirație profundă.

Echipa Fundației Crucea Alb- Galbenă oferă acest serviciu la domiciliu.

Află mai multe detalii AICI.

Pentru mai mult detalii și informații ne puteți contacta la 021.315.12.56.

Butonul Roșu – Prezentare caz 5


,,Pacienta noastră, doamna P.I. din sectorul 3 ne-a apelat pe numărul nostru de telefon, fiind în stare de panică, spunând că nu îi funcționează brățara Butonului Roșu și că nici nu se simte bine, amețește, se dezechilibrează.

Am îndrumat-o rapid să pună telefonul la încărcat și i-am explicat pașii necesari pentru a face un apel de pe brățară. A funcționat, telefonul era doar descărcat, iar brățara nu avea nicio problemă.

Ne-a spus că de îndată ce s-a asigurat că poate intra în legătura cu noi ,,deja totul s-a luminat’’, iar panica a trecut. Ne-a transmis mulțumiri, aprecieri, recunoștință pentru ceea ce facem pt dânsa. Doamna P.I. a avut doar o stare de panică și nu a dorit ambulanța. Totuși, am luat legătura cu fiul dânsei pentru a ne asigura că totul este bine.

După câteva ore, la ora 4 dimineața primim un apel de urgență de la dânsa. Avea o stare de amețeală, hipertensiune arterială și o stare de panică. Am apelat ambulanța care a ajuns foarte rapid la domiciliul ei. Până la sosirea echipajului de urgență am rămas în legătură telefonică pentru a ne asigura că doamna P.I. se liniștește.

Echipajul de urgență ne-a transmis că pacienta noastră este stabilă, iar noi am revenit cu apeluri periodice către dânsa. A doua zi, situația a fost stabilă.’’

 

Acest caz este prezentat de echipa Fundației Crucea Alb-Galbenă care a gestionat situația. 

Proiectul ,,Butonul Roșu’’ salvează vieți! AICI puteți afla mai multe informații.

 

Pentru mai mult detalii și informații ne puteți contacta la 021.315.12.56.

Ce trebuie să știm despre consultul medical la domiciliu


În această perioadă în care viața noastră s-a schimbat radical, în contextul pandemic, serviciile medicale au înregistrat o creștere în zona serviciilor la domiciliu.

Fundația Crucea Alb-Galbenă, pune la dispoziția tuturor celor interesați, alături de multe alte servicii medicale și consult medical la domiciliu, la standarde înalte, cu medic de medicină internă cu competențe în cardiologie și ecografie.

Cum se desfășoară consultul medical la domiciliu, pas cu pas:

  1. Primul pas îl reprezintă solicitarea pacientului pentru o consultație medicală, telefonic sau prin internet. Solicitarea trebuie să conțină adresa, numărul de telefon, diagnosticul preexistent și motivul solicitarii în momentul respectiv.
  1. Se recomandă ca solicitarea să se facă cu suficient timp înainte (aprox. 24 de ore) astfel încât medicul să poată aloca timp suficient vizitei. Pentru urgențele medicale, se recomandă apelarea serviciului de urgență 112.
  1. În ziua consultației, pacientul trebuie să pregătească toate documentele medicale preexistente și care au legătură cu solicitarea făcută, să aibă toaleta făcută, să poarte îmbrăcăminte curată și lejeră (cămașă sau bluză cu deschidere în față) și să respecte eventualele indicațiile medicale primite în preziua consultului. Pe perioada consultului medical, este indicat să colaboreze, să ofere informații și să urmeze eventualele indicații  medicale primite sau să se asigure că este asistat în vederea obținerii cât mai multor informații care să sporească acuratețea consultului.

Echipa Fundației Crucea Alb- Galbenă oferă acest serviciu la domiciliu.

Află mai multe detalii AICI.

Pentru mai mult detalii și informații ne puteți contacta la 021.315.12.56.

 

Butonul Roșu – Prezentare caz 4


,,Pacienta noastră V.M din sectorul 4 ne solicită ajutor prin apăsarea butonului roșu de pe brățara permanentă. Colegii noștri din call-center o apelează, iar aceasta ne transmite că are dureri în piept de 3 zile care nu cedează, dureri de cap, senzație de sufocare și dificultăți în respirație.

Am apelat echipajele de urgență și le-am oferit informațiile pe care le primisem și datele de contact ale pacientei. O echipă SMURD a ajuns în câteva minute la pacientă. Aceștia i-au măsurat parametrii fiziologici, i-au făcut EKG, însă nu au depistat probleme cardiace.

Doamna V.M a considerat că nu este nevoie să se deplaseze pentru investigații, iar echipa medicală de urgență i-a oferit medicamentația și tratamentul necesar.

În tot acest timp, colegii noștri au discutat telefonic cu soțul pacientei care ne-a transmis că după administrarea tratamentului, V.M este stabilă.

Am verificat pacienta și în zilele următoare, iar starea sa de sănătate a rămas în continuare stabilă.’’

Acest caz este prezentat de echipa Fundației Crucea Alb-Galbenă care a gestionat situația. 

Proiectul ,,Butonul Roșu’’ salvează vieți! AICI puteți afla mai multe informații.

 

Pentru mai mult detalii și informații ne puteți contacta la 021.315.12.56.

Organizarea medicației, un serviciu util pacienților care urmează un tratament medicamentos


Fiecare dintre noi ne-am confruntat cel puțin o dată în viață cu situația în care a trebuit să administrăm sau să ne administrăm medicamente la domiciliu. Fie că vorbim de suplimente alimentare sau medicamente care se pot administra fara prescripție medicală, fie că vorbim de  medicamente prescrise de medic în baza unei prescripții medicale, trebuie să ne însușim câteva reguli privind modul în care gestionăm administrarea medicației la domiciliu.

Deoarece medicamentele care se administrează pe cale orală sunt mai lipsite de risc și mai convenabile din punct de vedere al administrării, cea mai mare parte din tratamentele medicamentoase se administrează pe această cale.

Fie că vorbim de tablete, capsule, siropuri, suspensii și așa mai departe, este important să verificăm cu atenție dozele de administrat, momentele administrării și bineînțeles data expirării medicamentelor. Totodată trebuie să știm că tratamentul pe cale orală este contraindicat pacienților inconștienți, celor care prezintă vărsături, cât și celor care, din diverse motive, nu pot înghiți.

Dacă ai de luat tablete sau capsule zilnic sau doar în anumite momente ale săptămânii, organizatoarele de medicamente sunt foarte utile pentru a ține evidența administrării acestora. Prin serviciul organizarea medicației, un asistent medical va veni la tine acasă și îți va pune la dispoziție un organizator săptămânal, pe care, în baza prescripțiilor, îl va umple cu medicația recomandată.

Acest serviciu este foarte util pacienților care urmează un tratament medicamentos, atât de lungă durată, cât și de scurtă durată, contribuind la evitarea omiterii sau dublării administrării medicației.

Echipa Fundației Crucea Alb- Galbenă oferă acest serviciu la domiciliu.

Află mai multe detalii AICI.

Pentru mai mult detalii și informații ne puteți contacta la 021.315.12.56.

Sari la conținut