Butonul Roşu – bilanţ la 2 ani de funcţionare
- Butonul Roşu, un sistem unic de teleasistență destinat persoanelor vârstnice din România;
- 236 de persoane vârstnice beneficiare ale programului de teleasistență;
- Primul serviciu de îngrijiri la domiciliu din mediul rural din Judeţul Giurgiu;
- Peste 10.000 de vizite ale echipelor de îngrijire la domiciliu, asistenţilor medicali, medicilor, kinetoterapeuţilor şi asistenţilor sociali;
- 20 de urgenţe majore soluţionate.
Butonul Roşu este un sistem unic şi inovativ de teleasistență, complementar celui de urgenţă, special conceput pentru vârstnicii care suferă de diferite probleme de sănătate (anxietate, boli, accidente vasculare cerebrale, etc), ce a fost dezvoltat de către Fundaţia Crucea Alb Galbenă România, în parteneriat cu Asociaţia Four Change, Fundaţia Crucea Alb Galbenă Constanța şi Fundaţia Crucea Alb Galbenă Buzău. Serviciul oferă persoanelor vârstnice posibilitatea de a-şi păstra independenţa şi de a cere şi primi ajutor de urgenţă atunci când este nevoie.
Prin intermediul unei braţări tip ceas din silicon medical dotată cu un buton roşu de panică, rezistentă la apă şi conectată wireless la un telefon cu taste mari, vârstnicii pot semnala o situaţie de urgenţă prin apăsarea butonului roşu. Semnalul este transmis automat către un Dispecerat (Call Center), iar în funcţie de complexitatea şi gravitatea situaţiei semnalate, dispecerul va iniţia un protocol medical ce va indica acţiunile ce trebuie întreprinse (ex: automedicaţie, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, transmiterea unei cereri pentru serviciu ambulanţă etc.).