Din toată inima pentru toată familia – Butonul roșu

Proiectul “Din toată inima pentru toată familia – Butonul roșu” vine in intampinarea persoanelor varstnice cu o solutie eficienta in cazurile de urgenta medicala. Proiectul este implementat in parteneriat cu Primaria Capitalei prin intermediul Directiei Generale de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti.

Cine poate beneficia?

600 de varstnici din Bucuresti care au patologii cronice si care au cu greu acces la serviciile de sanatate publica, riscand  izolarea sociala, au acum posibilitatea de a deveni beneficiari ai proiectului ramanand in siguranta in propriile case.

Cei 600 de seniori primesc un kit de monitorizare, format din: telefon mobil adaptat utilizării de către persoanele vârstnice (taste mari și afișaj cu scris mare) și o brățară asociată telefonului, dotată cu un buton de urgență (roșu), rezistentă la apă și cu autonomie foarte mare. 200 dintre acestia pot primi si servicii de ingrijiri socio-medicale la domiciliu in functie de nevoile pe care le au.

De ce sa intrati in proiectul Butonul Rosu?

Accesul la servicii de teleasistență este o formă modernă de asistență socială pentru bătrânii singuri, care au nevoie permanentă de informare și consiliere. Atunci când știu că au acces la aceasta formă de sprijin ușor de accesat,  la un telefon distanță, crește sentimentul  de securitate, calitatea vieții lor si a familiilor lor pentru că cineva le raspunde atunci cand au probleme, le înțelege nevoia, comunică pe limbajul lor, în ritmul lor si le rezolva problemele medico- sociale.

In ce situatii va poate ajuta Butonul Rosu?

Când va simtiti rău și nu faceti față unor situații de criză, (spre exemplu: ati căzut în baie și telefonul este în bucătărie și nu puteti ajunge la el),  puteti  apăsa

butonul roșu al brățării pe care o purtati la mână în permanență si atunci răspunde  imediat dispeceratul Fundației Crucea Alb- Galbena care este disponibil 24/24 ore. Dacă se constată că este un caz urgent, asistentul medical apelează 112 și oferă ambulanței detalii nu doar despre starea dumneavoastra, ci și date relevante din dosarul electronic  individual* al dvs., astfel încât ambulanța să vină pregătită.

În același timp, pot fi alertați membrii familiei dvs. sau persoanele de contact (de obicei vecinii) indicati de dvs. la momentul înscrierii în proiect. În cazul în care, după acționarea butonului roșu, nu puteti vorbi, sistemul de monitorizare – telefonul –  trece automat în modul “difuzor deschis”, pentru ca asistentul să poată auzi ce sunete emiteti, cum respirati, dacă tușiti, o eventuală cădere a dvs. sau a obiectelor din jur etc. – informații care pot fi relevante pentru personalul ambulanței.

Cum puteti accesa serviciile de monitorizare prin teleasistenta sau serviciile de ingrijire socio-medicala la domiciliu?

Apelati  numarul 0725213661  in intervalul 8.00-16.00 de luni pana vineri pentru a solicita servicii de monitorizare prin teleasistenta sau servicii socio-medicale de ingrijire la domciliu sau scrieti-ne pe adresa email: cruceaalbgalbena@cag.ro.