Butonul roșu – salvează vieți - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • 021.315.12.76
  • 0725.213.661
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Proiectul Butonul Roșu

Persoanele care nu se încadrează în criteriile de eligibilitate ale proiectelor noastre, dar doresc să beneficieze de Butonul Roșu, sunt rugate să ne contacteze la telefon 021.315.12.56.

Dacă reprezentați o instituție a statului și doriți să implementați un proiect similar pentru beneficiarii dumneavoastră, așteptăm să ne contactați. Proiectul Butonul Roșu poate fi replicat și adaptat nevoilor comunității dumneavoastră.

Butonul roșu – salvează vieți, proiect implementat cu sprijinul Direcției Generale de Asistență Socială a Sectorului 2

În urma Convenției de colaborare nr. 61627/04.05.2020 încheiate între Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului Sector 2, Bucureşti, și Fundația Crucea Alb-Galbenă, se derulează proiectul ,,Butonul roșu – Salvează vieți” în vederea salvării vieţii persoanelor vârstnice aflate în situaţie de dificultate domiciliate în sectorul 2, București.

Preambul

Accesul la servicii de teleasistență este o formă modernă de asistență socială pentru bătrânii singuri, care au nevoie permanentă de informare și consiliere. Atunci când știu că au acces la aceasta formă de sprijin ușor de accesat, la un telefon distanță, crește sentimentul  de securitate, calitatea vieții lor și a familiilor lor pentru că cineva le raspunde atunci când au probleme, le înțelege nevoia, comunică pe limbajul lor, în ritmul lor și le rezolvă problemele medico- sociale.

Cine poate beneficia?

100 persoane vârstnice, domiciliate pe raza Sectorului 2, aflate în evidenţele D.G.A.S.P.C. Sector 2, fără familie sau fără sprijin din partea familiei/comunităţii, care au probleme de sănătate și care necesită o intervenție imediată în vederea reducerii riscurilor de degradare ireversibilă a stării de sănătate sau chiar a decesului. Cei 100 de vârstnici primesc un kit de monitorizare, format din: telefon mobil adaptat utilizării de către persoanele vârstnice (taste mari și afișaj cu scris mare) și o brățară asociată telefonului, dotată cu un buton de urgență (roșu), rezistentă la apă și cu autonomie foarte mare.

Beneficiile proiectului ,,Butonul roșu – Salvează vieți”?

  • apelurile lansate de beneficiari prin intermediul platformei de monitorizare și management al serviciilor de teleasistenta si teleurgență sunt preluate de dispeceri calificati 24 de ore din 24, 7 zile din 7;
  • datele beneficiarilor sunt înregistrate electronic și sunt actualizate permanent în platforma Butonul Roșu;
  • pentru beneficiari sunt stabilite protocoale personalizate în afara celor de urgență care sunt predefinite în sistem;
  • starea de sănătate a beneficiarilor este supravegheată lunar de asistenții medicali ai Fundației Crucea Alb-Galbenă, prin vizite la domiciliul acestora, pentru monitorizarea parametrilor fiziologici, verificarea echipamentelor şi a medicației;
  • la nevoie și la solicitarea beneficiarilor, se efectuează vizite de urgență la domiciliul beneficiarilor, ca urmare a schimbării starii lor de sănătate, a apariției unor defecțiuni la dispozitivul de teleurgență folosit, etc.

Cum puteți beneficia de serviciile proiectului ,,Butonul roșu – Salvează vieți”?

Pentru a afla dacă vă încadrați în criteriile de eligibilitate ale proiectului contactați:

  • Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului Sector 2, Serviciul Ambulanța Socială

Telefon: 021.9862 sau 0727.300.450

E-mail: urgente.sociale@social2.ro 

sau

  • Fundația Crucea Alb-Galbenă

Telefon: 021.315.12.56, de luni pana vineri, orele 08:00-20:00

E-mail: cruceaalbgalbena@cag.ro

cruceaalbgalbena@cag.ro

În ce situații vă poate ajuta Butonul Roșu?

Când va simțiți rău și nu faceti față unor situații de criză, (spre exemplu: ați căzut în baie și telefonul este în bucătărie și nu puteti ajunge la el),  puteti apăsa butonul roșu al brățării pe care o purtați la mână în permanență si atunci răspunde  imediat dispeceratul Fundației Crucea Alb-Galbenă care este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Dacă se constată că este un caz urgent, asistentul medical apelează 112 și oferă ambulanței detalii nu doar despre starea dumneavoastră, ci și date relevante din dosarul electronic  individual* al dvs., astfel încât ambulanța să vină pregătită. În același timp, pot fi alertați membrii familiei dvs. sau persoanele de contact (de obicei vecinii) indicați de dvs. la momentul înscrierii în proiect. În cazul în care, după acționarea butonului roșu, nu puteti vorbi, sistemul de monitorizare – telefonul –  trece automat în modul “difuzor deschis”, pentru ca asistentul să poată auzi ce sunete emiteti, cum respirati, dacă tușiti, o eventuală cădere a dvs. sau a obiectelor din jur etc. – informații care pot fi relevante pentru personalul ambulanței.

 

Skip to content