Comunicate de Presa Archives - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • 021.315.12.76
  • 0725.213.661
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Crucea Alb-Galbenă a lansat campania de donație ”Eroii din umbră” pentru îngrijirea la domiciliu a bătrânilor singuri


București, 19 iunie 2024 – Fundația Crucea Alb-Galbenă a lansat campania de donație „Eroii din umrbă” pentru îngrijirea la domiciliu a bătrânilor singuri. Prin trimiterea unui SMS cu textul „DEMNITATE” la numărul 8845, puteți dona 2 euro lunar pentru a sprijini bătrânii care au nevoie de îngrijiri la domiciliu.

Lansarea a avut loc în cadrul dezbaterii intitulată „Inovație și Calitate în Îngrijirea pe Termen Lung: Perspective și Practici” ce a avut loc la Palatul Parlamentului, sub patronatul Fundației Crucea Alb-Galbenă și a Comisiei de Sănătate din cadrul Senatului României. Dezbaterea a reunit profesioniști și specialiști din domeniul medical și social, care au venit cu soluții pentru îmbunătățirea sistemului de îngrijiri la domiciliu pe termen lung în România.

Avem două milioane de persoane singure, în special vârstnici, în România. Nu-i vizitează aproape nimeni niciodată. Avem nevoie de un parteneriat cu autoritățile locale care au responsabilitate pentru comunitatea lor. Oferirea de servicii sociale și medicale pentru vârstnicii singuri este crucială.  Crucea Alb-Galbenă este un model de bune practici. Dacă investim mai mult în îngrijiri la domiciliu și în serviciile de îngrijiri în ambulatoriu, câștigul este dublu: avem oameni bine îngrijiți, iar presiunea pe spitale scade – a spus Prof. Univ. Dr. Alexandru Rafila,  ministrul Sănătății.

Dezbaterea a adus în prim-plan concepte noi, perspective inovatoare și soluții aplicabile în domeniul îngrijirilor pe termen lung.

Nevoile societății sunt altele acum. (Pacienții- n.r) pot fi îngrijiți la domiciliu, iar costurile ar fi cu totul altele. De asemenea, au apărut tot felul de device-uri care transmit wireless date despre starea de sănătate a pacientului.  CNAS trebuie să se implice în dezvoltarea tehnologiei, în achiziționarea acestor device-uri de monitorizare a parametrilor de sănătate, așa încât să scadă costurile și să reducă presiunea pusă pe spitale, dar și pe cei care oferă îngrijire la domiciliu – a adăugat Prof. Univ. Dr. Adrian Streinu Cercel, Președinte Comisia de Sănătate, Senatul Romaniei.

Degeaba o țară are granițele sigure, dacă în interiorul ei oamenii nu sunt bine. Este un moment bun să le oferim președinților de consilii județene și primarilor o imagine despre ce pot face. Sunt oameni în satele României care suferă de boli cronice sau afecțiuni acute și care poate nu au văzut niciodată sau în ultimii ani un medic. Se fac eforturi pentru construirea și modernizarea spitalelor din țară, dar uităm de proximitate. Se fac kilometri, zeci de kilometri până la primul spital. Consider că ar trebui servicii medicale la domiciliu cu sisteme de monitorizare de telemedicina. Vă rog să puneți pe hârtie concluziile întâlnirii de astăzi, să facem un text de lege care să poarte numele fundației. Haideți să facem împreună o schimbare și să ne asigurăm că nu am pierdut timpul astăzi, pentru că timpul este cea mai prețioasă comoară a noastră – a spus Nicoleta Pauliuc, Senator, Vicepresedinte, Comisia permanentă comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului în domeniul securităţii naţionale.

Una dintre problemele identificate a fost și lipsa resursei umane, a personalului instruit pentru a oferi îngrijiri medicale de calitate la domiciliu.

Legislația existenta a făcut primii pași, s-au creat echipe multidisciplinare care să ofere servicii de îngrijire la domiciliu, CNAS decontează, dar există și limitări: fonduri mici, procedură greoaie pentru aprobarea serviciilor, personal insuficient; nu sunt încurajate și nici popularizate aceste servicii. Sunt pacienți care nici nu știu de aceste servicii.  Soluția este o campanie de conștientizare a acestor nevoi. Pacienții nu știu ce drepturi au, iar tinerii nu știu să se îndrepte spre aceste profesii – a adăugat Monica Anisie, Senator, Președinta Comisiei pentru Învățământ a Senatului.

 

Îngrijirea la domiciliu joacă un rol crucial. Prin asta, oamenii beneficiază de rutina singură, care le aduce bucurie. Îngrijirea medicală e flexibilă, poate fi personalizată, are beneficii economice. Familia are astfel ocazia de a-i fi alături constant. Nu vreau să-mi mai fie teamă să îmbătrânesc. Situația actuală din România mă face să mă tem.Alexandra Dobre, Președinta Asociația Institutul pentru Îmbătrânire Activă.

 

Deși nu a reușit sa ajungă decât la finalul întâlnirii, doamna Valeria Herdea, președinte CNAS, a promis ca va ține cont de propunerile Fundației Crucea Alb-Galbenă în elaborarea noilor norme și reglementări privind acordarea serviciilor de îngrijirilor la domiciliu.

Măriuca Ivan, președintele Fundației Crucea Alb-Galbenă, și-a dedicat peste 33 de ani îngrijirii pacienților la diverse niveluri. Cu o echipa de 40 oameni si cu o cazuistica impresionanta – 30,000 de pacienți îngrijiți – a  reușit să dezvolte un alt mare proiect al ei, în urma cu 8 ani, Primul Centru Pilot de Coordonare a Serviciilor de Îngrijiri Integrate la Domiciliu cu Suport de Teleasistență, Teleurgență și Telemedicină din România. Măriuca Ivan a tras un semnal de alarmă în cadrul evenimentului de la Palatul Parlamentului, dar a venit și cu o soluție pentru sistemul medical din România.

Pentru că medicina de familie este mai mult administrativă, îngrijirea la domiciliu devine esențială. Noi oferim un model de bune practici și suntem deschiși să îl arătăm tuturor celor interesați. De aceea acest sistem trebuie dezvoltat la nivel național, asumat de Statul Roman și nu doar de entități private. În plus, am propus și Ministerului Sănătății și CNAS dezvoltarea Registrului Unic de Îngrijiri la Domiciliu. Totul ar fi transparent, am cunoaște furnizorii de servicii, am știi unde se duc banii și cine sunt beneficiarii. Astfel se pot gestiona mai bine fondurile– a conchis Măriuca Ivan, președintele Fundației Crucea Alb-Galbenă.

În cadrul evenimentul au mai luat cuvântul și Dr. Cristina Berteanu – Director Memorial România, Dr. Claudiu Tronciu – Director General CASA OPSNAJ, Prof. Dr. Gabriel Prada –  Președinte Societatea Română de Gerontologie și Geriatrie, Adrian Bulgaru – Director Institutul Român pentru Drepturile Omului, Lorena Stoian – Prim Vicepreședinte Patronatul European al Femeilor de Afaceri , dr. Adina Alberts – Președinte Patronatul Antreprenorilor din Domeniul Medical, Martin Sonke – Teleasistență Grup – Butonul Roșu, Prof dr. Cătălina Tudose, alături de participanți din cadrul fundațiilor finanțatoare, școlilor, universităților ONG-urilor, administrațiilor locale și reprezentaților pacienților.

Așadar, evenimentul a abordat probleme actuale precum reglementările ineficiente, bugetele insuficiente și lipsa acută de profesioniști calificați în domeniu. De asemenea, s-a discutat necesitatea implementării unor programe de formare post-bază adecvate pentru a răspunde nevoilor crescânde.

Scopul evenimentului a fost de a aduna feedback de la toți actorii implicați, inclusiv autorități, profesioniști din domeniul medical și pacienți, pentru a elabora o propunere cuprinzătoare de modernizare a sistemului de îngrijiri la domiciliu. Această propunere va fi ulterior înaintată autorităților competente spre analiză și implementare.

Totodată, Fundația Crucea Alb-Galbenă a lansat, cu ocazia acestui eveniment, campania ”Eroii din umbră”, prin care încurajează publicul larg să facă o donație recurentă de 2 Euro pe lună, trimițând un SMS cu textul DEMNITATE la 8845. Găsiți aici spotul campaniei.

Fundația Crucea Alb-Galbenă le mulțumește sponsorilor, fără de care acest eveniment nu ar fi fost posibil: Kultho – Sponsor principal, Teva Pharmaceuticals – Sponsor Platinum, Hofigal – Sponsor Gold, Royal Trans – Sponsor Silver, Enayati Medical City (Wargha Enayati) – Sponsor Bronze.

De asemenea, recunoștința noastra se îndreaptă către partenerii media ai evenimentului: Antena 3 CNN, PriaEvents, EnLife, Sursa Zilei, Trinitas TV, Radio Trinitas, Radio România, Mind Architect și Viața Medicală.

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați Fundația Crucea Alb-Galbenă, email: cruceaalbgalbena@cag.ro Telefon: +40 21 315 12 56

Crucea Alb-Galbenă este o organizație non-guvernamentală dedicată îmbunătățirii calității vieții persoanelor în vârstă și bolnavilor cronici prin servicii de îngrijire la domiciliu. Prin campania „Eroii din umbră” dorim să aducem o schimbare semnificativă în viața a cât mai mulți bătrâni singuri, oferindu-le suportul necesar pentru a trăi cu demnitate și pentru a fi îngrijiți în confortul propriilor case. Donează 2 Euro/lună, trimițând un SMS cu textul DEMNITATE la 8845!

 

Inovație și Calitate în Îngrijirea pe Termen Lung: Perspective și Practici


București, 17 iunie 2024 – Fundația Crucea Alb-Galbenă și Comisia de Sănătate din cadrul Senatului României au plăcerea de a anunța organizarea dezbaterii intitulate „Inovație și Calitate în Îngrijirea pe Termen Lung: Perspective și Practici”. Evenimentul va avea loc pe data de 19 iunie 2024, la Palatul Parlamentului, în intervalul orar 10:00 – 13:00, în sala Constantin Stere, P1. Această dezbatere își propune să aducă în prim-plan concepte noi, perspective inovatoare și soluții aplicabile în domeniul îngrijirilor pe termen lung, susținute de profesioniști și specialiști din domeniul medical și social. Evenimentul este dedicat tuturor celor interesați de îmbunătățirea sistemului de îngrijiri pe termen lung în România.

 

Avem deosebita onoare să anunțăm participarea unor personalități de seamă, printre care:
Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății
Prof. Univ. Dr. Adrian Streinu Cercel, Președinte Comisia de Sănătate, Senatul României
Nicoleta Pauliuc, Senator, Vicepreședinte, Comisia permanentă comună a Camerei Deputaților și
Senatului în domeniul securității naționale
Monica Anisie, Senator, Președinta Comisiei pentru Învățământ a Senatului
Dr. Valeria Herdea, Președinte Casa Națională de Asigurări de Sănătate

 

După 27 de ani de experiență în domeniul îngrijirilor medicale la domiciliu, Crucea Alb-Galbenă lansează un apel către toate autoritățile statului român pentru a colabora la îmbunătățirea semnificativă a sistemului de îngrijiri pe termen lung, în folosul pacientului. În acest context, evenimentul va aborda probleme actuale precum reglementările ineficiente, bugetele insuficiente și lipsa acută de profesioniști calificați în domeniu. De asemenea, se va discuta necesitatea implementării unor programe de formare post-bază adecvate pentru a răspunde nevoilor crescânde.

 

”Parteneriatul public privat și comunicarea eficientă între autorități și furnizorii acreditați și autorizați de servicii medicale și sociale este esențială pentru găsirea de soluții inovatoare în îngrijirea bolnavilor cronici. De aceea este important să ne așezăm la masă, să stăm de vorbă și să găsim soluții împreună. Îngrijirile integrate la domiciliu cu suport de teleasistența, teleurgența și telemedicina ajută bolnavii cronici să-și ducă boala pe perna lor, în confortul propriei case. Este de zece ori mai ieftin să îngrijim un pacient acasă decât într-un spital, iar acest mod de îngrijire nu doar că economisește resurse, dar oferă demnitate și securitate pentru omul în suferință„ – spune Măriuca Ivan, președintele Fundației Crucea Alb-Galbenă din România.

 

Scopul evenimentului este de a aduna feedback de la toți actorii implicați, inclusiv autorități, profesioniști din domeniul medical și pacienți, pentru a elabora o propunere cuprinzătoare de modernizare a sistemului de îngrijiri la domiciliu. Această propunere va fi ulterior înaintată autorităților competente spre analiză și implementare.

Atașat, regăsiți agenda evenimentului și lista de speakeri confirmați până la această oră.

9.30 – 10.00Sosire invitati
10.00 – 10.10Deschidere eveniment
Moderator - Mihaela Birzila, Jurnalist
10.10 – 10.20Mariuca Ivan, Presedinte Fondator Fundatia Crucea Alb Galbena din Romania
10.20 – 10.30 Prof. Univ. Dr. Adrian Streinu Cercel, Presedinte Comisia de Sănătate, Senatul Romaniei
10.30 – 10.40Prof. Univ. Dr. Alexandru Rafila, Ministru, Ministerul Sănătații
10.40 – 10.50 Nicoleta Pauliuc, Senator, Vicepresedinte, Comisia permanentă comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului în domeniul securităţii naţionale
10.50 – 11.00Monica Anisie, Senator, Președinta Comisiei pentru Invățământ a Senatului
11.00 – 11.10Dr. Valeria Herdea, Președinte Casa Națională de Asigurări de Sănătate
11.10 – 11.20Claudiu Tronciu, Presedinte CASA OPSNAJ
11.20 – 11.30Adrian Țuțuianu, Secretar General Adjunct al Guvernului
11.30 – 11.40Dr. Carmen Orban, Consilier de Stat în Cancelaria Primului Ministru
11.40 – 11.50Bogdan Mihai Dumea, Secretar de Stat Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
11.50 – 12.00Adrian Bulgaru, Director Executiv, Institutul Român pentru Drepturile Omului
12.00 – 12.10Adina Alberts, Președinte Patronatului Antreprenorilor din domeniul Medical
12.10 – 12.20 Gabriel Ioan Prada, Președinte, Societatea Română de Gerontologie și Geriatrie
12.20 – 12.30Dr. Cristina Berteanu, Director Medical, Memorial România
12.30 – 12.40 Prof. Univ. Dr. Catalin Cirstoiu, Decan al UMF Carol Davila, Manager SUUB
12.40 - 12.50Martin Sonke, Teleasistenta Group – Butonul Rosu
12.50 - 13.00 Alexandra Dobre, Presedinta Asociatia Institutul pentru Imbatranire Activa

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați:
Miruna Dinu
Asistent manager
0749869310
miruna.dinu@cag.ro

Fundația Crucea Alb-Galbenă & Comisia de Sănătate din cadrul Senatului României

Crucea Alb-Galbenă primește sprijin financiar în urma IWA Charity Christmas Bazaar


Crucea Alb-Galbenă primește sprijin financiar în urma IWA Charity Christmas Bazaar
Crucea Alb-Galbenă va beneficia de un sprijin financiar considerabil în valoare de minimum 45.000 de lei, în urma celei de-a 31-a ediții a Bazarului de Crăciun organizat de Asociația Internațională a Femeilor din România (IWA).
Evenimentul va avea loc duminică, 10 decembrie 2023, începând cu ora 10:00, la parterul Bibliotecii Naționale a României.

IWA Charity Christmas Bazaar 2023
Crucea Alb-Galbenă primește sprijin financiar în urma IWA Charity Christmas Bazaar 2023

”Suntem onorați și profund recunoscători pentru acest sprijin financiar, care, fără să folosesc vorbe mari, schimbă cu adevărat vieți. Crucea Alb-Galbenă oferă nu doar îngrijire, ci și multă iubire seniorilor pe care îi are în grijă. De aceea ne dorim ca un număr cât mai mare de oameni să beneficieze de servicii de calitate, de înaltă performanță și inovație de îngrijire la domiciliu. Iar pentru asta este nevoie de oameni generoși, care înțeleg cu adevărat importanța serviciilor pe care noi le oferim. Mulțumesc, în numele tuturor beneficiarilor noștri, Asociației Internaționale a Femeilor din România (IWA)” Măriuca Ivan, Președinte al Fundației Crucea Alb – Galbenă Romania.
Această ediție aniversară a Bazarului marchează nu doar cei 45 de ani de activitate a Asociației Internaționale a Femeilor din România (IWA), ci și angajamentul pentru cauza nobilă a “Demnității pentru Seniori”. Bazarul devine, an de an, un eveniment caritabil de amploare, implicând comunitatea internațională din România în sprijinirea proiectelor locale ale IWA, care promovează demnitatea și respectul în rândul persoanelor vârstnice.
„Bazarul este o autentică celebrare a diversității culturale. Ediția de anul acesta, organizată cu implicarea a peste 500 de voluntari, promite să fie o adevărată dovadă a puterii colaborării și compasiunii. Este o onoare pentru mine să coordonez o nouă ediție a acestui eveniment unic, care reflectă eforturile comunității, reunite ca în fiecare an în spirit filantropic”. – Marina Coandă Bundac, Președinta IWA Bazaar.
„Bazarul IWA este un far al compasiunii și bunăvoinței timp de peste trei decenii. Pe măsură ce sărbătorim a 45-a aniversare, suntem mândri să continuăm tradiția, având un aport semnificativ în viețile celor care au cel mai mult nevoie”.Delia Sfetcu, Președinta IWA.
Publicul este invitat să se alăture acestei ocazii deosebite, unde spiritul dăruirii și al unității va fi în centrul atenției. În timp ce sărbătorim cea de-a 31-a ediție a Bazarului IWA, îndemnăm la solidaritate pentru sprijinirea cauzei “Demnității Persoanelor Vârstnice” și continuarea construirii unor punți de înțelegere și compasiune.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați pe:
OANA GEORGESCU
Mobil: 0722434986 / Email: oanageorgescu2017@gmail.com

Despre Crucea Alb-Galbenă: Fundația Crucea Alb-Galbenă, cu 25 de ani de activitate, a oferit gratuit, îngrijire socio-medicală pentru peste 30.000 de pacienți. Este pionier în serviciile medicale la domiciliu în România, urmând modelul belgian. Ca primul furnizor acreditat, a marcat dezvoltarea și standardizarea acestor servicii, aducând îngrijirea medicală direct în casele oamenilor, contribuind semnificativ la îmbunătățirea calității vieții acestora.

Despre Asociația Internațională a Femeilor din România (IWA): Asociaţia Internaţională a Femeilor (IWA) este o organizaţie non-profit dedicată promovării schimbului cultural, carităţii şi serviciului comunitar. Cu o istorie bogată de 45 de ani, IWA continuă să aibă un impact pozitiv asupra comunităţii locale şi globale prin diferitele sale iniţiative.

Despre IWA Charity Christmas Bazaar: Evenimentul, sub egida Ministerului Afacerilor Externe al României, reprezintă un mozaic al culturilor globale, adunând reprezentanți ai 60 de misiuni diplomatice. Bazarul IWA devine, astfel, un simbol al unității și al angajamentului diplomatic, oferind publicului din București o experiență culturală diversă ce include muzică, dans, demonstrații de meșteșuguri, obiceiuri culinare și prezentări ale obiectelor tradiționale reprezentative pentru cele 60 de țări participante.

MĂRIUCA IVAN, Președinta Fundației CRUCEA ALB-GALBENĂ România, speaker la Congresul Național de Îmbătrânire Activă 2023, ediția I


MĂRIUCA IVAN, Președinta Fundației CRUCEA ALB-GALBENĂ România, speaker la Congresul Național de Îmbătrânire Activă 2023, ediția I
La Palatul Parlamentului (Sala ”Nicolae Bălcescu”) a avut loc prima ediție a Congresului Național de Îmbătrânire Activă 2023, o inițiativă a Asociației Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă și a Președintei, Alexandra Dobre.

Cu o organizare impecabilă, acest eveniment de mare anvergură a reunit în cele două zile (15 și 16 noiembrie) peste 100 de speakeri, personalități marcante din diferite domenii de activitate care promovează și îmbătrânirea activă și peste 400 de participanți (reprezentanți ai Autorităților Locale și Centrale, ai Societății Civile și ai companiilor private cu activitate în domeniu, seniori, experți, medici, cercetători științifici, cadre didactice, doctoranzi, psihologi, profesioniști din domeniul îngrijirii vârstnicilor), cu mii de urmăritori ai transmiilor live, online, cu zeci de articole și interviuri media, cu zeci de parteneri si sponsori, dar mai ales cu o echipă redutabilă coordonată de Alexandra Dobre.

Lucrările congresului au fost prefațate de Conferința de Presă la care au participat Victoria Stoiciu, Consilier de Stat, Cancelaria Primului Ministru (a transmis mesajul domnului Prim Ministru al României, Marcel Ciolacu), Conf.Univ.Dr.Adrian Țuțuianu, Secretar General Adjunct, Secretariatul General al Guvernului, Prof. Univ. Dr. Luiza Spiru, Președinte, Fundația Ana Aslan International, Florin Sergiu Dobrescu, Secretar de Stat, Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Prof.Univ.Dr. Andrei Alexandru, Secretar de Stat în cadrul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării și Dr. Cătălin Vișean, Secretar de Stat, Ministerul Sănătații. Cuvântul de deschidere a aparținut Alexandrei Dobre, Președinte Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă. Conf.Univ.Dr. Diana Loreta Păun, Consilier Prezidențial pe probleme de sănatate a transmis susținerea și sprijinul Administrației Prezidențiale pentru promovarea unui stil de viață sănătos și a unei îmbătrâniri active. În direct de la Bruxelles, Dr.Cristian Bușoi, membru al Parlamentului European, Președinte Comisia pentru industrie, cercetare și energie, membru în Subcomisia pentru sănătate publică s-a adresat asistenței privind susținerea, promovarea și implementarea la nivel european a conceptului de Îmbătrânire Activă.

Fundația CRUCEA ALB-GALBENĂ România a fost Partener Susținător al Congresul Național de Îmbătrânire Activă 2023 cu peste 100 de speakeri, personalități marcante din diferite domenii de activitate, 500 de participanți, 9 panel-uri cu teme diferite și zeci de teme, subiecte și debateri despre îmbătrânirea activă!
Dintre speakeri amintim prezența Prof.Dr.Dumitru Constantin Dulcan, Prof.Univ.Dr. Mircea Coșea, fondator al Societății Române a Economiștilor și Președinte-Fondator al Fundației pentru Studii de Prognoză și Strategie Economică, Elisabeta Lipă, Președinta Agenției Naționale pentru Sport, Monica Anisie, Senator, Președinta Comisiei de Educație din cadrul Senatului României, Mihai Dragnea – Senior Manager, Customer Strategy, BCR, Rareș Hopincă, Prefectul Municipiului Bucuresti, Madlen Șerban, Secretar General, Comisia Națională a României pentru UNESCO, Cerasela Măciucă, Președinta Asociației Directorilor Instituțiilor pentru Vârstnici–ADIV, Beatrice Culda, Președinte Fondator Asociația Oameni, Valori, Fapte, Dr.Raul Pătrașcu – CEO și Roxana Pănoiu, psiholog, Centrul de Seniori Vitalitas, Dr.Adina Alberts, Medic Primar Chirurgie Plastică, Fondator E-Teledoc, Doina Banciu, Membru titular al Academiei Oamenilor de Știință din România, Claudia Benea, Ambasador al Resursei de Apă a României, Bogdan Pășcuț, Secretar de Stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Prof.Univ.Dr. Luiza Spiru, Președinta Fundației ”Ana Aslan International”, Wargha Enayati, Fondator ”Enayati Medical City”, Măriuca Ivan, Președinta Fundației Crucea Alb Galbenă România, Radu Crăciun – Director General BCR Pensii, Cristina Berteanu, Manager Clinica Medicală ”Neolife”, Adina Călin, Director Produse și Servicii, CEC Bank, Mihai Tudorancea, CEO TUD Group, Alina Comănescu, Președinta Asociației Sănătate pentru Comunitate, Sorin Chiriță, Președintele Asociației pentru Dezvoltare Regională și Politici Europene, Prof.Dr.Daniela Șoitu și Prof.Dr.Conțiu Șoitu (Facultatea de Filosofie și Științe Social Politice, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” Iași), Emil Ciorîia, Director Oficiul Poștal al Municipiului București (OPMB) ș.a.
La cele 9 panel-uri interactive s-au abordat teme precum ”Digitalizarea. Între adaptare și transformare”, ”Reconversie profesională – între trend și necesitate. Accesul la cultură şi educaţie”, ”Combaterea discriminării, abuzurilor și violenței asupra persoanelor vârstnice”, ”Rolul Administrației publice in crearea de ecosisteme urbane smart pentru seniori”, ”Accesul la sănătate”, ”Abordări inovative în îngrijirea pe termen lung”, ”Starea de Bine și Psihologia Îmbătrânirii”, ”Politici, Surse de finanțare și Advocacy” și ”Gestionarea Financiară pe termen Lung pentru Persoanele Vârstnice”.

MĂRIUCA IVAN, Președinta Fundației CRUCEA ALB-GALBENĂ România a conferențiat la două dintre cele 9 PANEL-uri programate de-a lungul celor două zile.
PANEL 4: Rolul administrației publice în crearea de ecosisteme urbane smart pentru seniori (moderator: Cristina Herea, România TV)
PANEL 5: Accesul la sănătate (moderator: Mihaela Bîrzilă, Antena 3)

”Din toată ființa mea cred că am fost și sunt făurită pentru a-i ajuta pe alții! Mă bucur că ne aflăm aici și o felicit și pe Alexandra Dobre pentru că a reușit să aducă la acceași masă reprezantanți ai Guvernului și Președiniției, autorităților locale, ONG-urilor și furnizorilor de servicii, așa cum suntem no, de mai bine de 25 de ani” – a spus MĂRIUCA IVAN. ”Suntem pionieri în dezvoltarea serviciilor de îngrijire socio-medicală la domiciliu, primul furnizor acreditat și autorizat, primul ONG care a implementat parteneriatul public privat cu autoritățile centrale și locale, dar și cu Casele de Asigurări CNAS și OPSNAJ. Mi-am asumat, alături de echipa mea o misiune importantă, deloc ușoară! Totul s-a făcut cu multă trudă, cu piedici și obstacole de tot felul, dar provocarea cea mai mare a fost lipsa de reacție a statului român la acest model de bună practică creat și dezvoltat de un guvern străin, cel belgian, flamand, care trebuia doar să fie replicat și implementat. În plus, resursa umană de specialitate este din ce în ce mai redusă și tot mai deficitară, din cauza migrației masive în Occident a cadrelor sanitare, dar și a lipsei de pregătire și a educației deficitare. La toate acestea se adaugă lipsa de informare privind dreptul la îngrijire a paceinților la domiciliu. Practic, oamenii nu își cunsoc drepturile, iar noi luptăm și pentru a le afla, și pentru a beneficia de ele, mai ales când este vorba despre persoane vârstnice, sigure, aflate în nevoie, cu grave probleme de sănătate!„

S-au discutat și promovat subiecte legate de îngrijirea sănătății, stilul de viață sănătos, participarea la viața socială și rezolvarea problemelor ce apar odată cu înaintarea în vârstă, dar și provocările și oportunitățile legate de îmbătrânirea accentuată a populației. Să nu uităm de faptul că România se află în top 10 al statelor ale căror populaţii îmbătrânesc de la an la an, iar 3 din 10 vârstnici aflați în nevoie, cu probleme de sănătate nu au pe cine să se bazeze în situaţii critice.
”Îmbătrânirea activă se referă la acel proces în care persoanele aflate la vârste înaintate își mențin un stil de viață activ, sănătos și angajat, continuând să participe la activități sociale, fizice și intelectuale. Aceasta implică păstrarea calității vieții pe măsură ce acestea înaintează în vârstă și eliminarea, pe cât posibil a unor factori care generează boli sau sedentarism. Știm cu toții, îmbătrânirea este o etapă naturală a vieții, iar îmbătrânirea activă aduce numeroase beneficii individuale și sociale, contribuind la menținerea stării de sănătate și relațiilor sociale, la prevenirea problemelor inerente legate de înaintarea în vârstă, la satisfacții personale și la starea de bine. Pentru a implica mai mult comunitatea în adoptarea unui stil de viață care să ne conducă spre o îmbătrânire activă si sănătoasă, trebuie să luăm în considerate mai multe acțiuni, legate de educație și conștientizare, să existe seminarii și conferințe în comunitate, pentru a informa oamenii cu privire la beneficiile îmbătrânirii active, trebuie să identificăm resursele locale care pot fi direcționate spre acest concept, și anuma: finanțarea cluburilor pentru seniori, realizarea unor activități specifice pentru petrecerea timpului, voluntariat, petreceri tematice, sport, excursii cu teme culturale și istorice. Este foarte important să existe acces la cultură, educație și sănătate și aici intervine rolul vital al reprezentanților administrației publice, care au datoria de a realiza strategii clare și de a implementa măsuri concrete de protecție socială, de educație, culturale, financiare, pentru a susține promovarea acestui concept în rândul membrilor comunității și mai ales al celor vârstnici” – a spus Alexandra Dobre, Președinta Asociaţiei Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă,

Organizatorii și-au dorit să tragă și un semnal de alarmă cu privire la fenomenul alarmant al îmbătrânirii populației din România (cu 20 – 30% de la an la an), și totodată au propus elaborarea de idei, practici și politici publice care încurajează îmbătrânirea activă și sănătoasă și promovarea a trei inițiative naționale care vizează:
– Programul Național de Digitalizare pentru Seniori,
– înființarea Agenției Naționale pentru Vârstnici
– decretarea zilei de 1 octombrie, Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, ca zi liberă.

Scopul acestui congres a fost acela de a conștientiza importanța seniorilor și de a elimina sensul peiorativ al cuvântului ”bătrân”. Sigurătatea este greu de suportat și majoritatea vârstincilor spun că se simt bolnavi fizic, dar mai ales mental. Seniorii României nu trebuie să fie o povară pentru nimeni!

Cu această ocazie a avut loc și vernisajul expoziției de fotografie ”SENIORI de COLECȚIE”, care îi prezintă pe invitații de marcă ai celor 15 ediții ale Galelor SENIORI DE COLECȚIE, un eveniment devenit tradiție, organizat de Asociația Institutul Român pentru Îmbătrânire Activă.
Fundația CRUCEA ALB-GALBENĂ România
este Partener Susținător de tradiție al acestui eveniment!

Două decenii de când Fundația Crucea Alb-Galbenă a creat și implementat, în România, serviciile medicale de îngrijire la domiciliu decontate de Casa de Asigurări de Sănătate!


În cei peste 25 de ani de activitate, prin Fundația Crucea Alb – Galbenă România au fost îngrijiți peste 30.000 de pacienți:…un sfert de veac și mai bine de muncă făcută cu iubire și profesionalism pentru ca un număr cât mai mare de oameni să beneficieze de servicii de calitate, de înaltă performanță și inovație de îngrijire la domiciliu” – Măriuca Ivan, Președinte al Fundației Crucea Alb – Galbenă Romania.

Cu o echipă pluridisciplinară de profesioniști, am fost și rămânem vârful de lance în introducerea îngrijirii la domiciliu în legislația românească!.

În urmă cu 20 de ani, am obținut prima autorizare, acreditare și contractare cu Casele de Asigurări de Sănătate, am reușit să creem un model de îngrijiri integrate la domiciliu, am creat primele modele de parteneriate cu autoritățile locale și centrale, iar în acest moment dezvoltăm o soluție informatică de management al serviciilor medicale la domiciliu și continuăm oferirea de servicii medicale gratuite la domiciliu decontate de Casele de Asigurări de Sănătate!.
Tot în urmă cu 20 de ani, datorită meritelor deosebite și implicarii în viața comunității, am obținut Statutul de Utilitate Publică și care, până în prezent nu ne-a adus beneficii, ci doar recunoaștere.
„Rugămintea mea pentru jucătorii din sistem este să contribuim împreună la consolidarea, în toate regiunile României, a unui sistem funcțional şi unitar pentru asigurarea unei bătrâneți decente! Nu ne putem lamenta cu toţii că nu se mai poate face nimic, ci trebuie să încercăm să construim o temelie solidă şi robustă care să nu se prăbuşească la fiecare schimbare electorală. Suntem cu toţii datori să lăsăm ca testament un exemplu de bună practică, pentru că bătrâneţea este a tuturor şi a fiecăruia dintre noi!”Măriuca Ivan, Președinte al Fundației Crucea Alb – Galbenă România

În contexul actual, serviciile de asistență medicală la domiciliu sunt alternativa reală la instițutionalizare!

Prin Crucea Alb – Galbenă România, pacienții pot beneficia, la cele mai înalte standarde, la recomandarea medicului de: administrarea medicației, pansamente, perfuzii, sondaje, kinetoterapie, consult medical, precum și EKG, monitorizare prin sistemul de teleasistență și teleurgență Butonul Roșu.
Ce trebuie să facă cei care au nevoie de astfel de servicii? – Să se adreseze medicului de familie, medicului specialist sau medicului curant și să solicite dreptul de a primi îngrijire la domiciliu! Orice persoană asigurată are dreptul să beneficieze de servicii de îngrijire medicală la domiciliu, pentru maxim 90 de zile pe an, decontate de Casele de Asigurări de Sănătate.
Pentru detalii, orice persoană interesată poate suna la Call Center-ul Fundației, la numărul de telefon: 021.315.12.56, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00.
Pentru toate informațiile, accesați: https://www.cag.ro

Skip to content