Comunicate de Presa Archives - Fundatia CRUCEA ALB GALBENA - ingrijiri medicale la domiciliu
  • 021.315.1256
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-16:00
  • EnglishRomanian

Spitalul pe roți al oamenilor fără ajutor – Fundația Crucea Alb-Galbenă împlinește un sfert de secol


Motto: Un popor care nu-şi respectă bunicii este lipsit de memorie şi fără viitor (Papa Francisc)

 

Astăzi, 25 octombrie 2021, Fundația Crucea Alb-Galbenă, primul furnizor autorizat și acreditat de servicii de îngrijire la domiciliu din România, sărbătorește 25 de ani de existență.

Măriuca Ivan, președintele Fundației Crucea Alb-Galbenă: “Anul acesta este un an important pentru noi, echipa de la Fundația Crucea Alb- Galbenă, un an în care împlinim un sfert de secol de existență, de lucru împreună, de grijă și de ne pasă. 25 de ani de muncă în slujba OAMENILOR și de promovare a îngrijirilor la domiciliu. Ne-am fi dorit ca acest moment să strângă laolaltă oameni dragi care ne-au susținut și s-au implicat în misiunea noastră, însă condițiile curente ne obligă să amânăm organizarea unei gale pentru o altă dată. Avem o listă lungă de oameni cărora le suntem recunoscători, fiecare cu aportul, cu meritele și cu implicarea lui, și așteptăm cu nerăbdare momentul în care îi vom îmbrățișa și le vom mulțumi personal”.

Fundația Crucea Alb-Galbenă vă invită astăzi, 25 octombrie, începând cu ora 18:00 să le fiți alături, pe pagina de Facebook – Crucea Alb-Galbenă România, https://fb.me/e/RZnsdToc pentru a celebra împreună: “Un sfert de secol de grijă, loialitate, implicare, respect, considerație, demnitate, empatie, determinare, responsabilitate, profesionalism și multă iubire pentru oameni.”

În cei 25 de ani de existență, organizația – care reunește în prezent o echipa de 38 de medici, asistenți medicali, psihologi, asistenți sociali și îngrijitori – a acordat asistență pentru mai mult de 30.000 de pacienți, în mare parte vârstnici și a dezvoltat zeci de proiecte, în parteneriat cu autoritățile, cu societatea civilă sau din fonduri europene.

Grație acestora, Fundația Crucea – Alb Galbenă a reușit să dezvolte Primul Centru Pilot de Îngrijiri Integrate la Domiciliu cu suport de Teleasistență și Teleurgență, împreuna cu partenerii săi ADAM și TAG. Proiectul Butonul Roșu pune la dispoziția pacienților săi câte un dispozitiv format dintr-un telefon mobil și o brățară de silicon prevăzută cu un buton de “urgență”. Prin apăsarea butonului se activează difuzorul telefonului, iar beneficiarul intră în contact cu dispeceratul. În acel moment se va alerta un echipaj al Crucii Alb Galbene, o rudă (vecin) sau 112, în caz de urgență. Dispeceratul Fundației pentru Butonul Roșu funcționează 7 zile din 7, 24h/ 24.

Din păcate, finantarea Proiectului a fost oprită de Primăria Capitalei și beneficiarii sunt susținuți  în continuare cu ajutorul sponsorilor. Fundația are nevoie permanent de finanțare pentru păstrarea echipei și continuarea tratamentului și îngrijirilor. De obicei Parteneriatele sunt încheiate pe termen limitat.

“Sunt momente, precum acesta, când ajungem la capătul puterilor. De aceea, ruga mea este ca autoritățile locale, întreaga comunitate să-și asume îngrijirea bunicilor noștri. Orice ajutor este binevenit!”, este apelul lansat recent de președintelui Fundației Crucea Alb-Galbenă, Măriuca Ivan.

Cei care doresc să ajute vârstnicii singuri pot face donații în contul Fundației Crucea Alb-Galbenă:

FUNDAȚIA CRUCEA ALB-GALBENĂ ROMÂNIA – IBAN RO76 RNCB 0071 0114 3379 0001 – deschis la BCR sau direct pe pagina noastră 

Mulțimim pentru susținere partenerilor noștri

Fundația Crucea Alb-Galbenă, 25 de ani dedicați vârstnicilor


Primul furnizor de servicii medicale la domiciliu acreditat și autorizat în România

 Motto: Un popor care nu-şi respectă bunicii este lipsit de memorie şi fără viitor (Papa Francisc)

 

Fundația Crucea Alb-Galbenă, pionier în dezvoltarea serviciilor de îngrijire medicală la domiciliu, aniversează în această lună 25 de ani de existență.

Un sfert de secol în care care o echipă de oameni cu suflet – medici, asistenti medicali, psihologi, asistenți sociali, îngrijitori – și-a pus experiența în slujba a 30.000 de vârstnici, majoritatea singuri, uitați sau abandonați de familie și de apropiați. Un sfert de secol în care le-au oferit bunicilor nu doar servicii medicale de calitate, ci mai ales suport moral, loialitate, demnitate, respect, ajutor și apreciere. Le-au fost familie, prieteni, copii și nepoți.

“Ați venit dumneavoastră la mine în casă, e clar: au scăzut toate problemele. Omul bun cu suflet bun”, spune cu ochii în lacrimi una dintre doamnele care beneficiază de ceea ce oferă Fundația Crucea Alb-Galbenă care are, în prezent, 700 de pacienți.

“Se spune că ochii sunt oglinda sufletului…Am întâlnit în activitatea mea din cadrul Fundaței Crucea Alb-Galbenă astfel de ochi ce transmiteau suferință, marginalizare, lipsuri, excludere, uitare. Una dintre ocaziile care pot spune ca m-a marcat s-a întâmplat cu aproape 10 ani în urmă. Aveam în grijă o pacientă fără familie, imobilizată la pat în urma unei intervenții chirurgicale. O pacientă în vârstă, ce comunica cu dificultate, ce mă privea insistent cu niste ochi triști, de parcă ar fi spus: “Ce se întâmplă cu mine? Te rog, ajuta-mă”. Crucea Alb Galbenă era singura entitate care deschidea ușa acestei paciente în vârstă și total dependente de ajutorul cuiva. (…)Am înțeles obiectivul și provocarea lansată de Fundația Crucea Alb-Galbenă și mă simt motivat în a fi aproape de cei lipsiți de privilegii, fără familie, uitați de societate și de a continua să fac tot ce ține de mine pentru ca poveștile triste să fie cât mai puține”, explică Bogdan Antohi, asistent medical al Fundației Crucea Alb – Galbenă.

Dispecerat funcțional 24h/24

Fundația Crucea – Alb Galbenă pune la dispoziția pacienților săi un un dispozitiv format dintr-un telefon mobil și o brățară de silicon prevăzută cu un buton de “urgență”. Prin apăsarea butonului se activează difuzorul telefonului, iar beneficiarul intră în contact cu dispeceratul. Se va alerta un echipaj al Crucii Alb Galbene, o rudă (vecin) sau 112, în caz de urgență. Dispeceratul funcționează 7 zile din 7, 24h/ 24.

Fundația supraviețuiește, însă, doar din donații, din parteneriate încheiate pe termen limitat cu autorități locale sau organizații și societăți private și din finanțări europene, și acelea pe termen limitat. Cu toate acestea, echipa de specialiști, care numără acum 38 de oameni, încearcă din răsputeri să nu-și abandoneze niciun pacient. Este, însă, tot mai dificil.

“Sunt momente precum acesta în care chiar ajungem la capătul puterilor. De aceea, ruga mea este ca autoritățile locale, întreaga comunitate să-și asume îngrijirea bunicilor noștri, orice ajutor este binevenit”, este apelul președintelui Fundației Crucea Alb-Galenă, Măriuca Ivan.

În locul fiecăruia dintre pacienții Fundației Crucea Alb-Galbenă putem fi noi, părinții noștri, bunicii noștri. Tristețea și singurătatea sunt bolile cronice ale vârstnicilor, pe care nu trebuie să le lăsăm să sape. Suntem, împreună, responsabili pentru fiecare pas pe care îl facem către “ne pasă.” Haideți să ne respectăm bunicii și să le oferim o bătrânețe demnă!

 

Cei care doresc să ajute vârstnicii singuri pot face donații în contul / conturile Fundației Crucea Alb-Galbenă:

FUNDAȚIA CRUCEA ALB-GALBENĂ ROMÂNIA

 –  IBAN RO76 RNCB 0071 0114 3379 0001 – deschis la BCR

Comunicat Presă Bunicii Comunității


15 iulie 2019, București

165 de seniori din București și Ilfov, cu vârsta peste 65 de ani, vor beneficia de servicii de îngrijire socio-medicală la domiciliu pentru a-și depăși starea de vulnerabilitate socială și pentru a duce o viață demnă!

Fundatia Crucea Alb-Galbenă Romania implementează, începând cu 24 mai 2019, proiectul „Îngrijiri integrate la domiciliul Seniorilor, Bunicii Comunității” finanțat din fonduri europene în cadrul apelului „Bunicii comunității – Servicii sociale și socio-medicale pentru persoane vârstnice” AP 4/ PI 9.ii/ OS 4.4.”

Proiectul își propune să crească accesul vârstnicilor din România la servicii de îngrijire socio-medicala la domiciliu prin oferirea unui pachet intregrat și inovator de servicii sociale și medicale de calitate, axat pe nevoile beneficiarilor. Realizarea proiectului în Bucuresti-Ilfov este justificată atât de nevoia la nivel local (evidențiată de evaluări publice și private de ex-Strategia Județeană de Servicii Sociale Ilfov 2014-2020) cât mai ales de nevoia de a crea o rețea model de servicii la nivel regional care să fie sustenabilă pe termen lung.

Nucleul proiectului constă în furnizarea de servicii sociale grupului țintă selectat în cadrul proiectului, acordarea acestora fiind una integrată, gândită astfel încât să asigure o intervenție complexă care să răspundă nevoilor reale, să le asigure acestora o viață mai bună și sentimentul de apartenență la societate.

 ”Valorile noastre au fost și rămân respectul pentru pacient și pentru demnitatea profesiei. Acestea au fost mereu călăuza pentru a ne continua drumul în slujba demnității ființei umane, într-o Românie destul de debusolată și debusolantă, într-o societate în permanentă schimbare în care vârstnicii sunt lăsați în urmă! Ne propunem, în primul rând, să redăm demnitatea seniorilor noștri care se simt abandonați de familie și societate, să dăm speranță. Ne confruntăm de câțiva ani deja cu o îmbătrânire accelerată a populației, nu doar la nivelul României, ci la nivelul întregii Europe. Migrația masivă a forței de muncă din ultimii ani, face însă ca situația României să fie cu atât mai gravă. (Măriuca Ivan, Director Crucea Alb Galbenă România)”

Proiectul își propune o serie de activități care să contribuie la rezolvarea unor probleme identificate la grupul țintă precum: izolarea socială determinată de o rețea de suport redusă sau inexistentă, probleme de sănătate însoțite de pierderea capacitatii de autogospodărire, creșterea gradului de dependență față de alte persoane în realizarea sarcinilor zilnice de gospodărire, venituri reduse datorate nivelului mic al pensiilor și cheltuielilor mari cu medicamentele, stima de sine scazută.

Astfel, echipa pluridisciplinară de profesioniști a proiectului va implementa urmatoarele activitati:

  • Furnizarea de servicii socio-medicale la domiciliu pentru 165 de vârstnici din București și Ilfov. Acestia vor beneficia de servicii de consiliere socială și îngrijire la domiciliu furnizate de asistenții sociali și îngrijitorii din echipă și de servicii medicale și de recuperare acordate de asistenții medicali, kinetoterapeuții și medicul echipei.
  • Crearea unui sistem inovativ de teleasistență (Butonul Roșu) pentru monitorizarea serviciilor de îngrijire la domiciliu. Astfel, în cadrul proiectului se vor genera premisele pentru crearea unui sistem IT, prin acordarea “Consultanței necesare eficientizării proceselor organizaționale destinate vârstnicilor, prin intermediul sistemelor informatice – IT&C”. Toți beneficiarii proiectului vor fi, astfel, în permanență monitorizați, iar în caz de alertă se va putea interveni rapid și eficient. Sistemele de teleasistență și monitorizare ale pacienților răspund celor mai acute nevoi în funcție de patologii și profilul pacientului adaptându-se permanent  nivelului cognitiv, educațional prin soluțiile tehnice propuse.

Proiect cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară: Incluziunea sociala și combaterea sărăciei

Obiectiv specific: 4. 4

Date de Contact

Măriuca Ivan – Director Fundația Crucea Alb Galbenă

mariucaivan@cag.ro

Monica Dona – Marketing & Communication Manager

monicadona@cag.ro, 0722602242

Centrul pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de ingrijiri la domiciliu


– Cel mai mare proiect implementat de CAG şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului –

 

Primăria capitalei prin Consiliul General și Direcţia Generală de Asistenţă Socială, își continuă și anul acesta misiunea de a fi alături de persoanele vârstnice, de a le asigura un anumit grad de securitate socială, de a le ajuta să aibă un trai decent. Acest lucru este dovedit de prelungirea pentru al 7-lea an consecutiv a proiectului Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din Municipiul București, proiect în care sunt îngrijiți aproximativ 170 de persoane lunar.

Proiectul îşi propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu, ce nu pot primi asistenţă îndelungată în spital. Beneficiarii îngrijiți în proiectele CAGR se află în risc de marginalizare socială din cauza problemelor de sănătate, dar și a veniturilor insuficiente și condițiilor precare de trai. CAGR vine în sprijinul acestora cu servicii integrate de îngrijire la domiciliu, monitorizate prin sistemul de teleasistență (dispecerizarea serviciilor prin intermediul call center-ului): servicii medico-sociale, de  recuperare, servicii de îngrijire de bază.

Scopul proiectului este acela de a îmbunătăți calitatea vieţii persoanelor vârstnice, prin utilizarea tehnologiilor avansate de comunicaţii combinate cu o monitorizare individuală, responsabilă, pe termen lung din partea unei echipe de profesionişti. Un beneficiu adițional, care nu poate fi cuantificat, este liniștea aparținătorilor care știu că părinții și bunicii lor sunt monitorizați în situații de urgență la modul cel mai complet și empatic cu putință, prin utilizarea celor mai noi tehnologii de comunicații disponibile pe piață îmbinate cu responsabilitate la superlativ, la nivel profesional și uman. Acest sistem inovativ de monitorizare, într-o ţară şi într-o perioadă în care procesul de îmbătrânire este în creştere, va diminua cu mult costurile pentru instituţionalizarea persoanelor vârstnice şi pentru supravegherea acestora la domiciliu. Proiectul pilot a devenit în timp un model reuşit pentru multiplicarea lui la nivel național, pentru acordarea de şanse egale tuturor persoanelor cu nevoi medico-sociale din România.

Echipamentele electronice de teleasistență pentru echiparea dispeceratului și server-ul, precum și device-urile destinate beneficiarilor sunt puse la dispoziția proiectului de Asociaţia de Ajutor Mutual Bucureşti (ADAM).

Elementul de noutate al proiectului depus pentru 2016-2017 constă în realizarea unei platforme de gestiune a bazei de date și implementării unei soluții IT de management integrat al activității de IID la standarde europene. Sistemele de teleasistență și monitorizare ale pacienților răspund celor mai acute nevoi în funcție de patologii și profilul pacientului adaptându-se permanent  nivelului cognitiv, educațional prin soluțiile tehnice propuse.

Îmbunătățirea serviciului de teleasistență prin intermediul acestei aplicații va  reprezenta un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile de ultimă oră să contribuie la creșterea calității vieții beneficiarilor.