Proiectul EVA Archives - Pagina 3 din 4 - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Concurs EVA


Premii de cate 10.000 de lei pentru 5 initiative antreprenoriale ale beneficiarelor din cadrul proiectului EVA – Evolutie, Valoare, Antreprenoriat, pentru femei pe piata muncii

5 beneficiare din cadrul proiectului „EVA – Evolutie, Valoare, Antreprenoriat, pentru femei pe piata muncii”, care au urmat cursurile de Competente antreprenoriale vor castiga un premiu de cate 10.000 lei (taxe incluse) pentru demararea unei initiative antreprenoriale sau alt tip de activitate independentă.

Concursul este deschis participantelor la cursurile de Competențe antreprenoriale organizate în cadrul proiectului. Valoarea totală a premiului ce face obiectul concursului este de 10.000 RON, din care 2150 RON impozit pe profit si contributia la asigurari de sanatate si respectiv 7850 RON net, pentru fiecare candidat declarat câștigător.

Pentru a putea participa la concurs, beneficiarele trebuie sa îndeplinească următoarele criterii (în mod cumulativ):

a) Sa prezinte un plan de afaceri si plan financiar (conform modelului din Anexa 1 Plan de afaceri si Anexa 1 Plan financiar), care să dovedească viabilitatea investiţiei propuse.

b) Investiţiile prevăzute prin planul de afaceri și obiectivul general al planului de afaceri trebuie sa respecte urmatoarele conditii, respectiv: să fie o activitate independentă sau o afacere inițiată și administrată de beneficiare și care să contribuie la îmbunătățirea condițiilor de trai și ale independenței financiare ale acestora.

c) Înființare unei entăți juridice, cel mai târziu în de 20 de zile lucrătoare de la data publicării listei finale de câștigători;

d) Prin prezentul Concurs nu se pot premia activitatile economice deja implementate prin intermediul unei entitati juridice existente la data transmiterii dosarului si in care participantul este actionar.

ETAPELE DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI:

Etapa 1: Lansarea concursului la data de 6 iulie 2015.

Etapa 2: Depunerea aplicațiilor până la 20 iulie 2015

Etapa 3: Evaluarea aplicațiilor de către Comisia de Evaluare, 20-26 iulie 2015

Etapa 4: Publicarea câștigătoarelor pe siteul www.evanetwork.ro si www.4change.ro  la data de 27 iulie 2015

Etapa 5: Depunerea contestațiilor deschise până la data de 30 Iulie 2015.

Etapa 6: Afisarea listei finale a caștigătorilor dupa contestații 3 August 2015.

Etapa 7: Furnizarea de către Asociatia Four Change, începand cu 3 August, de consultanță în vederea înființării (realizare statut, act constitutiv, etc).

Etapa 8: Depunerea dovezii de înființare a entițății juridice (copie dupa Certificat de Inregistrare Fiscala sau copie dupa Sentinta de Inregistrare Juridica/Certificatul de Grefa) până la 1 Septembrie 2015.

Etapa 9: Acordarea premiilor diferenței de 90% din valoarea premiului va fi furnizata utilizand mecanismul Cererilor de Plata, conform Instructiunilor AMPOSDRU si a legislatiei in vigoare. Premiul va fi virat de către Organizator în contul bancar indicat de Beneficiar după acceptarea și plata sumelor solicitate de catre Organizator prin mecanismul mentionat mai sus.

Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati Metodologia de concurs si Anexele aferente:

Metodologie concurs
Anexa 1. Plan de afaceri
Anexa 2. Declaratie de angajament
Anexa 3. Declaratie conflict de interese
Anexa 4. Declaratie Cazier Fiscal
Anexa 5. Cerere de inscriere
Anexa 6. Grila de conformitate administrativa
Anexa 7.Grila de evaluare

Prima reţea interprofesională pentru sprijinirea integrării femeilor pe piaţa muncii şi parteneriatului pentru iniţierea de afaceri


evanetworkEVA Network este comunitatea femeilor interesate de antreprenoriat și dezvoltare comunitară, cu dorința de a schimba în bine mediul antreprenorial și de a influența modul în care este perceput statutul femeii pe piața muncii. Cu peste 800 de participante la cursuri de calificare și peste 175 de participante la cursuri de perfecționare, proiectul EVA și-a asumat responsabilitatea de a fi alături de femeile din România pentru a le facilita accesul pe piața muncii și pentru a le susține în a accede în mediul de afaceri. Începând cu luna mai 2014, am analizat împreună cu beneficiarele noastre participarea femeilor pe piața muncii din România, cariera și veniturile acestora, am împărtășit cu sute de participante poveștile de succes ale femeilor aflate în funcții de conducere, am oferit exemple de bune practici privind egalitatea de gen și de șanse, am propus modalități inovative de adresare și am prezentat potențiale surse de finantare pentru cele care doresc să inițieze sau să dezvolte afaceri.

Ce avantaje ai dacă te implici?

  • Ai acces la resurse, primești cele mai noi articole pe tema antreprenoriatului feminin și a egalității de gen, descoperi oportunități de dezvoltare profesională, evenimente de networking sau proiecte noi în care te poți implica.
  • Primești și oferi consultanță pe probleme specifice. Primești răspunsuri de la femei care au trecut prin experiențe asemănătoare cu ale tale și beneficiezi de expertiza mentorilor pentru ca și tu să reușești.
  • Afli prima oportunitățile de finanțare pentru proiectul tău și ești îndrumată pentru a obține aceste finanțări.
  • Citești poveștile femeilor de succes, femei care și-au deschis afaceri pe cont propriu sau care ocupă posturi de conducere, povești care te pot inspira și care îți pot da energia de a merge mai departe.
  • Interacționezi constant cu femei din mediul antreprenorial și poți să dezvolți relații și parteneriate de calitate cu alte femei.

*Pentru mai multe informatii, accesaţi site-ul www.evanetwork.ro sau pagina de facebook Evanetwork. Persoană de contact: Aurelia Pasăre, coordonator de comunicare, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Str. Cernişoara nr. 38-40, sector 6, Bucureşti, cod: 061019, Tel.: 021 745 72 37, email: office@dgaspc6.com, www.asistentasociala6.ro.

**Proiectul ”EVA – Evoluție Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piața muncii” este co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investește în oameni, Axa prioritară 6 “Promovarea incluziunii sociale”.

Comunicat de presa: Conferinta “10 femei de nota 10”


Femeile din Bacău, antreprenoare şi cu succes în carieră

  • Egalitatea de gen este unul din principiile fondatoare ale Uniunii Europene, dar conform datelor publicate de Comisia Europeană în 2013 există în continuare disparităţi de gen între femei şi bărbaţi;
  • Mare parte dintre românce încă se confruntă cu discriminare de gen, atât la locul de muncă, cât şi în familie;
  • Multe femei au reuşit să se impună și să performeze în domenii cheie, dominate în mod tradițional de bărbați.

Bucureşti, 11 martie 2015. Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 și Asociația Four Change a organizat în data de 5 martie 2015, conferinţa regională “10 femei de nota 10”.

Evenimentul s-a bucurat de participarea a 10 femei de succes din comunitatea băcăuana, femei antreprenoare sau cu cariere impresionante în domenii precum medicină, artă, educaţie, presă. Printre doamnele care şi-au spus povestea şi au împărtăşit din experienţa lor publicului putem menţiona: Ramona Herciu (Allegro Pizza), Adina Rachiteanu, (Esthetique Beauty Center), Raluca Olaru, (SC Decro), Ramona Darlea (Lider Academy), Liliana Manole (Top Travel), Anca Moraru (SC Moraru Anca SRL), Irina Pascu (Pensiunea Antique), Lăcrămioara Mocanu (cadru universitar, preşedinte APIEU), Geanina Ivu – Pictor, Violeta Popescu – Medic Geriatru.

În cadrul evenimentului a fost sărbătorita femeia anului 2015 – independentă, puternică și capabilă să facă față tuturor provocărilor, dar totodată au fost aduse în discuţie problemele cu care se confruntă femeile zilelor noastre: discriminare la locul de muncă sau în familie, echilibrarea vieţii de familie cu cea profesională, libertatea de a face alegeri în viaţa.

Egalitatea de şanse a femeilor are aspecte pozitive, dar şi multe negative. O femeie de carieră trebuie să studieze tot timpul, să fie creativă, asta de multe ori în detrimentul timpului petrecut cu familia”, a declarat Ramona Darlea, Lider Academy.

Ca femeie de carieră trebuie permanent să te dezvolţi şi să înveţi. Dar este foarte important să ai susţinerea celor din familie pentru a reuşi”, a declarant Violeta Popescu, medic geriatru.

Fie că este vorba de accesul la educaţie, obţinerea unei slujbe mai bune, promovarea în cadrul firmei sau valoarea salariului cu care sunt remunerate, multe dintre femeile prezente la eveniment au recunoscut că de cele mai multe ori sunt supuse la discriminare tot din partea femeilor, aflate fie în poziţie de conducere, fie simple colege.

Inegalitatea de gen rămâne un obstacol major în calea dezvoltării umane. Cu toate că femeile aufăcut  progrese majore din 1990, egalitatea între sexe nu este pe deplin câştigate, dar există multe femei puternice, de succes, femei care au reuşit.”, a declarat Aurelia Pasăre, Preşedinte Asociaţia Four Change.

Conferinţa “10 femei de nota 10”, doreşte să promoveze femeile de succes din România, ce pot reprezenta un lider de opinie şi un model pentru femeile de pretutindeni, dar şi pentru comunitate..

Conferinţa “10 femei de nota 10 fost organizată în cadrul proiectului” EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piața muncii”, co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni, Axa prioritară 6 “Promovarea incluziunii sociale”, implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Fundaţia Crucea Alb Galbenă, SC Green Team Actual SRL.

<

   eva4

25 de femei din Bucuresti au primit calificarea pentru “Ingrijitoare Batrani la Domiciliu”


Fundaţia Crucea Alb – Galbenă din Romania, furnizor autorizat de formare profesională,  a desfasurat in data de 08 octombrie 2014, examenul de absolvire al cursului  de calificare pentru “Ingrijitoare Batrani la Domiciliu”, cod COR 5133.1.2. Cursurile au fost desfasurate în intervalul 14 iulie – 6 octombrie 2014, cu un total de 360 ore din care 120 ore pentru pregătire teoretică si 240 ore  pentru pregătire practică.

25 de femei au participat la cursul de certificare in urma caruia au obtinut competentele specifice in: comunicarea la locul de muncă, aplicarea normelor de protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, asigurarea condiţiilor igienico-sanitare, asigurarea perfecţionării profesionale, completarea fişei de îngrijiri a persoanei asistate, gestionarea resurselor alocate, planificarea activităţii zilnice, acordarea îngrijirilor igienice pentru persoana asistată, acordarea primului ajutor persoanei asistate, asigurarea confortului bătrânului asistat, asistarea alimentaţiei şi administrarea alimentelor, mobilizarea şi transportul bătrânului asistat, mobilizarea şi transportul persoanelor asistate imobilizate, respectarea şi aplicarea prescripţiilor medicale, precum si supravegherea stării de sănătate a persoanei asistate.

In urma evaluarii chestionarelor, s-au observat urmatoarele

1. La intrebarea Ce anume v-a determinat sa va inscrieti la acest curs?

§  Pentru 56% dintre femei acumularea de noi informatii a fost stimulentul pentru inscrierea la acest curs.

§  Urmatorul procent, de 30% a revenit celor care isi doresc  sa ajute si sa ingrijeasca persoanele varstnice.

§  Un procent de 8% a revenit celor care au ales sa urmeze cursul pentru calificarea in domeniul ingrijirilor la domiciliu.

§  Doar 6% dintre femei au adus argumentul nevoii de cunoastere si dezvoltare personala.

2 . La intrebarea In ce masura v-a fost util acest curs?

60% dintre femei au ales varianta D, adica “foarte mult”, in timp ce 40% dintre femei au ales varianta C, adica raspunsul “mult”.

3. La intrebarea In ce a constat utilitatea acestui curs pentru dvs?

64% dintre femei au adus argumentul imbogatirii cunostintelor, in timp ce 36% au adus argumentul posibilitatii unui nou loc de munca.

Cursul de “Ingrijitoare Batrani la Domiciliu” este derulat in cadrul in cadrul Programului EVA – Competente si abilitati pentru initiative antreprenoriale de succes ale femeilor”.

Programul este realizat in cadrul proiectului ” EVA – Evolutie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piata muncii”, proiect co-finantat de Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeste in oameni, Axa prioritara 6 “Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de interventie DMI 6.3 ”Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii”.

Proiectul este implementat de catre Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6 in parteneriat cu Asociatia Four Change, SC Centrul de Consultanta si Studii Europene SRL, Fundatia Crucea Alb Galbena, SC Green Team Actual SRL si Fundatia de Sprijin Comunitar Bacau.