Comunicate de Presa Archives - Pagina 5 din 6 - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Centrul pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de ingrijiri la domiciliu


– Cel mai mare proiect implementat de CAG şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului –

 

Primăria capitalei prin Consiliul General și Direcţia Generală de Asistenţă Socială, își continuă și anul acesta misiunea de a fi alături de persoanele vârstnice, de a le asigura un anumit grad de securitate socială, de a le ajuta să aibă un trai decent. Acest lucru este dovedit de prelungirea pentru al 7-lea an consecutiv a proiectului Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din Municipiul București, proiect în care sunt îngrijiți aproximativ 170 de persoane lunar.

Proiectul îşi propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu, ce nu pot primi asistenţă îndelungată în spital. Beneficiarii îngrijiți în proiectele CAGR se află în risc de marginalizare socială din cauza problemelor de sănătate, dar și a veniturilor insuficiente și condițiilor precare de trai. CAGR vine în sprijinul acestora cu servicii integrate de îngrijire la domiciliu, monitorizate prin sistemul de teleasistență (dispecerizarea serviciilor prin intermediul call center-ului): servicii medico-sociale, de  recuperare, servicii de îngrijire de bază.

Scopul proiectului este acela de a îmbunătăți calitatea vieţii persoanelor vârstnice, prin utilizarea tehnologiilor avansate de comunicaţii combinate cu o monitorizare individuală, responsabilă, pe termen lung din partea unei echipe de profesionişti. Un beneficiu adițional, care nu poate fi cuantificat, este liniștea aparținătorilor care știu că părinții și bunicii lor sunt monitorizați în situații de urgență la modul cel mai complet și empatic cu putință, prin utilizarea celor mai noi tehnologii de comunicații disponibile pe piață îmbinate cu responsabilitate la superlativ, la nivel profesional și uman. Acest sistem inovativ de monitorizare, într-o ţară şi într-o perioadă în care procesul de îmbătrânire este în creştere, va diminua cu mult costurile pentru instituţionalizarea persoanelor vârstnice şi pentru supravegherea acestora la domiciliu. Proiectul pilot a devenit în timp un model reuşit pentru multiplicarea lui la nivel național, pentru acordarea de şanse egale tuturor persoanelor cu nevoi medico-sociale din România.

Echipamentele electronice de teleasistență pentru echiparea dispeceratului și server-ul, precum și device-urile destinate beneficiarilor sunt puse la dispoziția proiectului de Asociaţia de Ajutor Mutual Bucureşti (ADAM).

Elementul de noutate al proiectului depus pentru 2016-2017 constă în realizarea unei platforme de gestiune a bazei de date și implementării unei soluții IT de management integrat al activității de IID la standarde europene. Sistemele de teleasistență și monitorizare ale pacienților răspund celor mai acute nevoi în funcție de patologii și profilul pacientului adaptându-se permanent  nivelului cognitiv, educațional prin soluțiile tehnice propuse.

Îmbunătățirea serviciului de teleasistență prin intermediul acestei aplicații va  reprezenta un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile de ultimă oră să contribuie la creșterea calității vieții beneficiarilor.

Comunicat de presa: Ordonanta cu dedicatie?!


Cele mai importante ONGuri furnizoare de servicii sociale solicita Ministrului Muncii retragerea actualului proiect de Ordonanta de Guvern care permite operatorilor economici de tip profit accesul la fondurile publice, inclusiv la fondurile structurale europene, in acest domeniu!

In preajma lansarii ghidurilor solicitantilor și a ofertelor de acces la programele operationale aferente fondurilor structurale 2015-2020, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice a lansat in dezbatere publica, in data de 5 august 2015, Ordonanta Guvernului pentru modificarea art.37 alin.(3) lit. e) din Legea asistentei sociale nr.292/2011, precum si abrogarea art.11 alin.(5) din Ordonanta Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.515/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Textul ordonantei poate fi citit aici.

Proiectul de Ordonanță va permite operatorilor economici cu scop lucrativ să furnizeze servicii sociale și să aibă acces la fonduri publice, inclusiv la fonduri structurale europene.

Fara a organiza o dezbatere care sa aduca la aceeasi masa toti actorii implicati in furnizarea serviciilor sociale, ordonanta schimba fundamental modul de organizare si functionare a sistemului de asistenta sociala, prin deschiderea pietei serviciilor sociale catre societatile comerciale. Nota de Fundamentare ce insoteste proiectul prevede in Sectiune a 6-a, privind consultarile efectuate in vederea elaborarii proiectului de act normativ, ca proiectul nu se refera la organizatiile neguvernamentale si ca nu este necesara consultarea acestora, desi procentul furnizorilor neguvernamentali de servicii sociale (asociatii si fundatii) din Romania reprezinta 49% din totalul furnizorilor acreditati.

Asociațiile și fundațiile oferă servicii unui număr de aprox. 200.000 de beneficiari la nivel național, persoane care aparțin unor categorii de populație aflate în situații severe de sărăcie, marginalizare sau excluziune socială. Aceste organizații luptă de peste 15 ani pentru o susținere financiară robustă a sectorului serviciilor sociale și au continuat să ofere servicii de calitate în comunități pe întreaga perioadă de criză economică și austeritate din 2008-2014.

În condițiile în care sectorul serviciilor sociale este cronic subfinanțat, iar furnizorii existenți abia reușesc să mențină nivelul de finanțare al serviciilor sociale la „cote de alarmă”, accesul firmelor comerciale la fondurile structurale europene este total inoportun si ridica mari semne de intrebare.

Șase federații și coaliții de organizații neguvernamentale importante din România (cu peste 250 de organizații membre) au solicitat printr-o scrisoare transmisa Ministrului Muncii, Rovana Plumb, retragerea imediată a proiectului de ordonanță de urgență menționat anterior. În Nota de fundamentare a acestui proiect se argumentează faptul că deschiderea pieței de servicii sociale către furnizorii de tip profit ar putea contribui “la creșterea gradului de absorbție a fondurilor structurale”.

ONGurile furnizoare de servicii sociale solicita, de asemenea, o dezbatere mai ampla asupra acestei schimbari structurale din domeniul serviciilor sociale si o analiza mai atenta asupra impactului pe care introducerea societatilor comerciale in randul furnizorilor de servicii sociale. O asemenea posibila decizie necesita si o pregatire corespunzatoare, cu implicarea atat a autoritatilor locale, dar si a actualilor furnizori de servicii sociale.

Mai mult, adoptarea unei Ordonante de Guvern pentru modificarea unei legi organice, Legea Asistentei Sociale, este neconstitutionala, incalcand art. 115 din Constitutia Romaniei nepermitand acest lucru, iar urgenta in cazul adoptarii unui OUG nu este una justificata.

Acest proiect contravine și recomandărilor Comisiei Europene care a sugerat în repetate rânduri prudență maximă statelor membre cu privire la finanțarea publică a societatilor comerciale, în sectorul serviciilor sociale, acolo unde logica de tip profit nu se articulează cu nevoile de suport ale unor categorii foarte vulnerabile de populație. Deși, furnizorii privați de tip profit trebuie să existe pe piață și să ofere servicii acelor persoane care își pot permite să plătească costul lor, finanțarea publică a acestor furnizori din fondurile structurale (cele aferente incluziunii sociale a persoanelor din categoriile cele mai vulnerabile) este total inacceptabilă.

Puteți citi aici: scrisoarea semnată de Confederația Caritas România, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC), Federația Organizațiilor Neguvernamentale Furnizoare de Servicii Sociale (FONSS), Reteaua Dizabnet, Coaliția SenioriNet, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC), Institutul de Politici Publice (IPP), CNASR și Centras.

Persoane de contact: Doina Crangasu, Caritas Romania (756.042.801), Raluca Simbotin, FDSC (0758.231.012), Bogdan Simion, FONPC (0722.228.610), Andreia Moraru, Dizabnet (0723.686.434), Angela Achitei, Federația ONgurilor pentru Servicii Sociale FONSS (0745.609.209).

Comunicat de presă Premieră națională: primul serviciu de teleasistență cu monitorizare geolocație pentru optimizarea serviciilor integrate la domiciliu


București, 24 iulie 2015: Fundația Crucea Alb-Galbenă în parteneriat cu Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti și Asociația de Ajutor Mutual București prezintă activitatea Centrului Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din București, o premieră națională la nivelul serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, și nu numai.

Centrul Pilot a fost înființat în anul 2009 și reprezintă o inovație pentru sistemul serviciilor integrate la domiciliu din București, fiind adaptat dezvoltărilor tehnologice actuale. Centrul răspunde nevoilor pacienților de a fi îngrijiți acasă de o echipă multidisciplinară atunci când se află în situația de a depăși o criză existențială, punând la dispoziție îngrijiri medico-sociale.

În acest moment, 150 de pacienți beneficiază în mod gratuit de serviciile acestui Centru Pilot, (costurile fiind suportate prin intermediul proiectului).

Inovări în anul 2014

În anul 2014, sistemul de îngrijiri integrate la domiciliu a fost completat cu un sistem de teleasistență prin care pacienții au primit o brățară tip ceas, confecționată din silicon medical, rezistentă la apă și conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot. În plus, brățara dispune și de un buton prin care pacienții pot alerta Centrul Pilot atunci când au nevoie de îngrijiri medicale în cazul unei crize.

Cum funcționează sistemul de teleasistență

În cazul în care bolnavul are nevoie de ajutor, acesta poate apăsa butonul roșu de pe braț sau tastele predefinite ale telefonului legat de Call Center-ul Centrului Pilot. Prin acest dispozitiv, dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale, luând în calcul una dintre următoarele trei opțiuni:

  • trimite la fața locului o echipă specializată din cadrul Fundatiei Crucea Alb Galbena, timp în care beneficiarul rămâne în legătură permanentă cu echipa de la dispecerat
  • apelează Sistemul Național Unic pentru Urgență
  • trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat

 

 

Dezvoltarea sistemului la nivel național și combaterea fraudelor

Ca urmare a nevoii de a eficientiza sistemul de monitorizare a echipei și serviciilor implicate, în contextul evoluției tehnologice a sistemului medical, Fundația Crucea Alb-Galbenă face eforturi pentru implementarea unui sistem care să funcționeze pe plan național și prin care pot fi prevenite tentativele de frauda.

“Îmbunătățirea serviciului de teleasistență cu monitorizare geolocație reprezintă un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile implementate să contribuie la cresterea calitatii vieții beneficiarilor. Ne dorim să organizăm un sistem eficient de validare a serviciilor folosite prin care să eficientizăm îngrijirea la domiciliu, să monitorizăm echipa multidisciplinară de pe teren în procesul de management al bolnavilor cronici, dezvoltând astfel proceduri și protocoale prin care să fie diminuată frauda din sistem.”, a declarat Măriuca Ivan, Directorul General al Fundației Crucea Alb-Galbenă.

Sistemul național de servicii de sprijin destinate persoanelor vârstnice nu întrunește criteriile europene

La nivel național, datele oficiale privind serviciile de îngrijire la domiciliu justifică înființarea Centrului Pilot. La ora actuală, aceste servicii nu sunt disponibile în număr suficient, iar în zonele rurale și orașele mici sunt extrem de rare. Mai mult, informațiile despre aceste servicii nu sunt ușor accesibile, personalul calificat fiind insuficient.

Un alt impediment în accesarea serviciilor de îngrijire la domiciliu o reprezintă reglementarea impusă la nivel național, care face dificilă monitorizarea și evaluarea calității serviciilor prestate, de cele mai multe ori impactul direct asupra beneficiarilor nefiind controlat. Lipsa transparenței și a centralizării datelor pe plan național face mai dificile managementul și îmbunătățirea serviciilor de acest tip.

În acest context, sistemul național de servicii destinate persoanelor vârstnice nu întrunește normele europene, fapt care necesită implementarea unui program precum cel inițiat de Fundația Crucea Alb-Galbenă, Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti și Asociația de Ajutor Mutual București.

 

Despre Fundația Crucea Alb-Galbenă

Cu o activitate de peste 18 ani, Fundația Crucea Alb-Galbenă este recunoscută pe plan național și local pentru răspunsul prompt la nevoile pacienților în cazul intervențiilor medicale eficiente și accesibile din punct de vedere financiar, fiind una din organizațiile care au pus bazele SenioriNET – Rețeaua ONG de servicii dedicate persoanelor vârstnice.

 

Contacte de presă:

Măriuca Ivan, Director General Fundația Crucea Alb-Galbenă, mariucaivan@cag.ro,  0722 608 804

Daniela Ștefan, Communication Consultant Rogalski Damaschin PR, daniela.stefan@rogalski.ro,  0757 064 112

Comunicat de presa: Conferinta “10 femei de nota 10”


Femeile din Bacău, antreprenoare şi cu succes în carieră

  • Egalitatea de gen este unul din principiile fondatoare ale Uniunii Europene, dar conform datelor publicate de Comisia Europeană în 2013 există în continuare disparităţi de gen între femei şi bărbaţi;
  • Mare parte dintre românce încă se confruntă cu discriminare de gen, atât la locul de muncă, cât şi în familie;
  • Multe femei au reuşit să se impună și să performeze în domenii cheie, dominate în mod tradițional de bărbați.

Bucureşti, 11 martie 2015. Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 și Asociația Four Change a organizat în data de 5 martie 2015, conferinţa regională “10 femei de nota 10”.

Evenimentul s-a bucurat de participarea a 10 femei de succes din comunitatea băcăuana, femei antreprenoare sau cu cariere impresionante în domenii precum medicină, artă, educaţie, presă. Printre doamnele care şi-au spus povestea şi au împărtăşit din experienţa lor publicului putem menţiona: Ramona Herciu (Allegro Pizza), Adina Rachiteanu, (Esthetique Beauty Center), Raluca Olaru, (SC Decro), Ramona Darlea (Lider Academy), Liliana Manole (Top Travel), Anca Moraru (SC Moraru Anca SRL), Irina Pascu (Pensiunea Antique), Lăcrămioara Mocanu (cadru universitar, preşedinte APIEU), Geanina Ivu – Pictor, Violeta Popescu – Medic Geriatru.

În cadrul evenimentului a fost sărbătorita femeia anului 2015 – independentă, puternică și capabilă să facă față tuturor provocărilor, dar totodată au fost aduse în discuţie problemele cu care se confruntă femeile zilelor noastre: discriminare la locul de muncă sau în familie, echilibrarea vieţii de familie cu cea profesională, libertatea de a face alegeri în viaţa.

Egalitatea de şanse a femeilor are aspecte pozitive, dar şi multe negative. O femeie de carieră trebuie să studieze tot timpul, să fie creativă, asta de multe ori în detrimentul timpului petrecut cu familia”, a declarat Ramona Darlea, Lider Academy.

Ca femeie de carieră trebuie permanent să te dezvolţi şi să înveţi. Dar este foarte important să ai susţinerea celor din familie pentru a reuşi”, a declarant Violeta Popescu, medic geriatru.

Fie că este vorba de accesul la educaţie, obţinerea unei slujbe mai bune, promovarea în cadrul firmei sau valoarea salariului cu care sunt remunerate, multe dintre femeile prezente la eveniment au recunoscut că de cele mai multe ori sunt supuse la discriminare tot din partea femeilor, aflate fie în poziţie de conducere, fie simple colege.

Inegalitatea de gen rămâne un obstacol major în calea dezvoltării umane. Cu toate că femeile aufăcut  progrese majore din 1990, egalitatea între sexe nu este pe deplin câştigate, dar există multe femei puternice, de succes, femei care au reuşit.”, a declarat Aurelia Pasăre, Preşedinte Asociaţia Four Change.

Conferinţa “10 femei de nota 10”, doreşte să promoveze femeile de succes din România, ce pot reprezenta un lider de opinie şi un model pentru femeile de pretutindeni, dar şi pentru comunitate..

Conferinţa “10 femei de nota 10 fost organizată în cadrul proiectului” EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piața muncii”, co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni, Axa prioritară 6 “Promovarea incluziunii sociale”, implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Fundaţia Crucea Alb Galbenă, SC Green Team Actual SRL.

<

   eva4