Comunicate de Presa Archives - Pagina 5 din 5 - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Comunicat de presa: Ordonanta cu dedicatie?!


Cele mai importante ONGuri furnizoare de servicii sociale solicita Ministrului Muncii retragerea actualului proiect de Ordonanta de Guvern care permite operatorilor economici de tip profit accesul la fondurile publice, inclusiv la fondurile structurale europene, in acest domeniu!

In preajma lansarii ghidurilor solicitantilor și a ofertelor de acces la programele operationale aferente fondurilor structurale 2015-2020, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice a lansat in dezbatere publica, in data de 5 august 2015, Ordonanta Guvernului pentru modificarea art.37 alin.(3) lit. e) din Legea asistentei sociale nr.292/2011, precum si abrogarea art.11 alin.(5) din Ordonanta Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.515/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Textul ordonantei poate fi citit aici.

Proiectul de Ordonanță va permite operatorilor economici cu scop lucrativ să furnizeze servicii sociale și să aibă acces la fonduri publice, inclusiv la fonduri structurale europene.

Fara a organiza o dezbatere care sa aduca la aceeasi masa toti actorii implicati in furnizarea serviciilor sociale, ordonanta schimba fundamental modul de organizare si functionare a sistemului de asistenta sociala, prin deschiderea pietei serviciilor sociale catre societatile comerciale. Nota de Fundamentare ce insoteste proiectul prevede in Sectiune a 6-a, privind consultarile efectuate in vederea elaborarii proiectului de act normativ, ca proiectul nu se refera la organizatiile neguvernamentale si ca nu este necesara consultarea acestora, desi procentul furnizorilor neguvernamentali de servicii sociale (asociatii si fundatii) din Romania reprezinta 49% din totalul furnizorilor acreditati.

Asociațiile și fundațiile oferă servicii unui număr de aprox. 200.000 de beneficiari la nivel național, persoane care aparțin unor categorii de populație aflate în situații severe de sărăcie, marginalizare sau excluziune socială. Aceste organizații luptă de peste 15 ani pentru o susținere financiară robustă a sectorului serviciilor sociale și au continuat să ofere servicii de calitate în comunități pe întreaga perioadă de criză economică și austeritate din 2008-2014.

În condițiile în care sectorul serviciilor sociale este cronic subfinanțat, iar furnizorii existenți abia reușesc să mențină nivelul de finanțare al serviciilor sociale la „cote de alarmă”, accesul firmelor comerciale la fondurile structurale europene este total inoportun si ridica mari semne de intrebare.

Șase federații și coaliții de organizații neguvernamentale importante din România (cu peste 250 de organizații membre) au solicitat printr-o scrisoare transmisa Ministrului Muncii, Rovana Plumb, retragerea imediată a proiectului de ordonanță de urgență menționat anterior. În Nota de fundamentare a acestui proiect se argumentează faptul că deschiderea pieței de servicii sociale către furnizorii de tip profit ar putea contribui “la creșterea gradului de absorbție a fondurilor structurale”.

ONGurile furnizoare de servicii sociale solicita, de asemenea, o dezbatere mai ampla asupra acestei schimbari structurale din domeniul serviciilor sociale si o analiza mai atenta asupra impactului pe care introducerea societatilor comerciale in randul furnizorilor de servicii sociale. O asemenea posibila decizie necesita si o pregatire corespunzatoare, cu implicarea atat a autoritatilor locale, dar si a actualilor furnizori de servicii sociale.

Mai mult, adoptarea unei Ordonante de Guvern pentru modificarea unei legi organice, Legea Asistentei Sociale, este neconstitutionala, incalcand art. 115 din Constitutia Romaniei nepermitand acest lucru, iar urgenta in cazul adoptarii unui OUG nu este una justificata.

Acest proiect contravine și recomandărilor Comisiei Europene care a sugerat în repetate rânduri prudență maximă statelor membre cu privire la finanțarea publică a societatilor comerciale, în sectorul serviciilor sociale, acolo unde logica de tip profit nu se articulează cu nevoile de suport ale unor categorii foarte vulnerabile de populație. Deși, furnizorii privați de tip profit trebuie să existe pe piață și să ofere servicii acelor persoane care își pot permite să plătească costul lor, finanțarea publică a acestor furnizori din fondurile structurale (cele aferente incluziunii sociale a persoanelor din categoriile cele mai vulnerabile) este total inacceptabilă.

Puteți citi aici: scrisoarea semnată de Confederația Caritas România, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC), Federația Organizațiilor Neguvernamentale Furnizoare de Servicii Sociale (FONSS), Reteaua Dizabnet, Coaliția SenioriNet, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC), Institutul de Politici Publice (IPP), CNASR și Centras.

Persoane de contact: Doina Crangasu, Caritas Romania (756.042.801), Raluca Simbotin, FDSC (0758.231.012), Bogdan Simion, FONPC (0722.228.610), Andreia Moraru, Dizabnet (0723.686.434), Angela Achitei, Federația ONgurilor pentru Servicii Sociale FONSS (0745.609.209).

Comunicat de presă Premieră națională: primul serviciu de teleasistență cu monitorizare geolocație pentru optimizarea serviciilor integrate la domiciliu


București, 24 iulie 2015: Fundația Crucea Alb-Galbenă în parteneriat cu Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti și Asociația de Ajutor Mutual București prezintă activitatea Centrului Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din București, o premieră națională la nivelul serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, și nu numai.

Centrul Pilot a fost înființat în anul 2009 și reprezintă o inovație pentru sistemul serviciilor integrate la domiciliu din București, fiind adaptat dezvoltărilor tehnologice actuale. Centrul răspunde nevoilor pacienților de a fi îngrijiți acasă de o echipă multidisciplinară atunci când se află în situația de a depăși o criză existențială, punând la dispoziție îngrijiri medico-sociale.

În acest moment, 150 de pacienți beneficiază în mod gratuit de serviciile acestui Centru Pilot, (costurile fiind suportate prin intermediul proiectului).

Inovări în anul 2014

În anul 2014, sistemul de îngrijiri integrate la domiciliu a fost completat cu un sistem de teleasistență prin care pacienții au primit o brățară tip ceas, confecționată din silicon medical, rezistentă la apă și conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot. În plus, brățara dispune și de un buton prin care pacienții pot alerta Centrul Pilot atunci când au nevoie de îngrijiri medicale în cazul unei crize.

Cum funcționează sistemul de teleasistență

În cazul în care bolnavul are nevoie de ajutor, acesta poate apăsa butonul roșu de pe braț sau tastele predefinite ale telefonului legat de Call Center-ul Centrului Pilot. Prin acest dispozitiv, dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale, luând în calcul una dintre următoarele trei opțiuni:

  • trimite la fața locului o echipă specializată din cadrul Fundatiei Crucea Alb Galbena, timp în care beneficiarul rămâne în legătură permanentă cu echipa de la dispecerat
  • apelează Sistemul Național Unic pentru Urgență
  • trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat

 

 

Dezvoltarea sistemului la nivel național și combaterea fraudelor

Ca urmare a nevoii de a eficientiza sistemul de monitorizare a echipei și serviciilor implicate, în contextul evoluției tehnologice a sistemului medical, Fundația Crucea Alb-Galbenă face eforturi pentru implementarea unui sistem care să funcționeze pe plan național și prin care pot fi prevenite tentativele de frauda.

“Îmbunătățirea serviciului de teleasistență cu monitorizare geolocație reprezintă un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile implementate să contribuie la cresterea calitatii vieții beneficiarilor. Ne dorim să organizăm un sistem eficient de validare a serviciilor folosite prin care să eficientizăm îngrijirea la domiciliu, să monitorizăm echipa multidisciplinară de pe teren în procesul de management al bolnavilor cronici, dezvoltând astfel proceduri și protocoale prin care să fie diminuată frauda din sistem.”, a declarat Măriuca Ivan, Directorul General al Fundației Crucea Alb-Galbenă.

Sistemul național de servicii de sprijin destinate persoanelor vârstnice nu întrunește criteriile europene

La nivel național, datele oficiale privind serviciile de îngrijire la domiciliu justifică înființarea Centrului Pilot. La ora actuală, aceste servicii nu sunt disponibile în număr suficient, iar în zonele rurale și orașele mici sunt extrem de rare. Mai mult, informațiile despre aceste servicii nu sunt ușor accesibile, personalul calificat fiind insuficient.

Un alt impediment în accesarea serviciilor de îngrijire la domiciliu o reprezintă reglementarea impusă la nivel național, care face dificilă monitorizarea și evaluarea calității serviciilor prestate, de cele mai multe ori impactul direct asupra beneficiarilor nefiind controlat. Lipsa transparenței și a centralizării datelor pe plan național face mai dificile managementul și îmbunătățirea serviciilor de acest tip.

În acest context, sistemul național de servicii destinate persoanelor vârstnice nu întrunește normele europene, fapt care necesită implementarea unui program precum cel inițiat de Fundația Crucea Alb-Galbenă, Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti și Asociația de Ajutor Mutual București.

 

Despre Fundația Crucea Alb-Galbenă

Cu o activitate de peste 18 ani, Fundația Crucea Alb-Galbenă este recunoscută pe plan național și local pentru răspunsul prompt la nevoile pacienților în cazul intervențiilor medicale eficiente și accesibile din punct de vedere financiar, fiind una din organizațiile care au pus bazele SenioriNET – Rețeaua ONG de servicii dedicate persoanelor vârstnice.

 

Contacte de presă:

Măriuca Ivan, Director General Fundația Crucea Alb-Galbenă, mariucaivan@cag.ro,  0722 608 804

Daniela Ștefan, Communication Consultant Rogalski Damaschin PR, daniela.stefan@rogalski.ro,  0757 064 112

Comunicat de presa: Conferinta “10 femei de nota 10”


Femeile din Bacău, antreprenoare şi cu succes în carieră

  • Egalitatea de gen este unul din principiile fondatoare ale Uniunii Europene, dar conform datelor publicate de Comisia Europeană în 2013 există în continuare disparităţi de gen între femei şi bărbaţi;
  • Mare parte dintre românce încă se confruntă cu discriminare de gen, atât la locul de muncă, cât şi în familie;
  • Multe femei au reuşit să se impună și să performeze în domenii cheie, dominate în mod tradițional de bărbați.

Bucureşti, 11 martie 2015. Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 și Asociația Four Change a organizat în data de 5 martie 2015, conferinţa regională “10 femei de nota 10”.

Evenimentul s-a bucurat de participarea a 10 femei de succes din comunitatea băcăuana, femei antreprenoare sau cu cariere impresionante în domenii precum medicină, artă, educaţie, presă. Printre doamnele care şi-au spus povestea şi au împărtăşit din experienţa lor publicului putem menţiona: Ramona Herciu (Allegro Pizza), Adina Rachiteanu, (Esthetique Beauty Center), Raluca Olaru, (SC Decro), Ramona Darlea (Lider Academy), Liliana Manole (Top Travel), Anca Moraru (SC Moraru Anca SRL), Irina Pascu (Pensiunea Antique), Lăcrămioara Mocanu (cadru universitar, preşedinte APIEU), Geanina Ivu – Pictor, Violeta Popescu – Medic Geriatru.

În cadrul evenimentului a fost sărbătorita femeia anului 2015 – independentă, puternică și capabilă să facă față tuturor provocărilor, dar totodată au fost aduse în discuţie problemele cu care se confruntă femeile zilelor noastre: discriminare la locul de muncă sau în familie, echilibrarea vieţii de familie cu cea profesională, libertatea de a face alegeri în viaţa.

Egalitatea de şanse a femeilor are aspecte pozitive, dar şi multe negative. O femeie de carieră trebuie să studieze tot timpul, să fie creativă, asta de multe ori în detrimentul timpului petrecut cu familia”, a declarat Ramona Darlea, Lider Academy.

Ca femeie de carieră trebuie permanent să te dezvolţi şi să înveţi. Dar este foarte important să ai susţinerea celor din familie pentru a reuşi”, a declarant Violeta Popescu, medic geriatru.

Fie că este vorba de accesul la educaţie, obţinerea unei slujbe mai bune, promovarea în cadrul firmei sau valoarea salariului cu care sunt remunerate, multe dintre femeile prezente la eveniment au recunoscut că de cele mai multe ori sunt supuse la discriminare tot din partea femeilor, aflate fie în poziţie de conducere, fie simple colege.

Inegalitatea de gen rămâne un obstacol major în calea dezvoltării umane. Cu toate că femeile aufăcut  progrese majore din 1990, egalitatea între sexe nu este pe deplin câştigate, dar există multe femei puternice, de succes, femei care au reuşit.”, a declarat Aurelia Pasăre, Preşedinte Asociaţia Four Change.

Conferinţa “10 femei de nota 10”, doreşte să promoveze femeile de succes din România, ce pot reprezenta un lider de opinie şi un model pentru femeile de pretutindeni, dar şi pentru comunitate..

Conferinţa “10 femei de nota 10 fost organizată în cadrul proiectului” EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piața muncii”, co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni, Axa prioritară 6 “Promovarea incluziunii sociale”, implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Fundaţia Crucea Alb Galbenă, SC Green Team Actual SRL.

<

   eva4

Proiectul EVA: Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piaţa muncii


PREZENTAREA PROIECTULUI
„EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piaţa muncii”, ID 125842

 

Obiectiv general – dezvoltarea unui model unitar, integrat, funcţional şi sustenabil pentru a facilita accesul a 900 de femei pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri la nivelul comunităţilor din 3 regiuni (Sud-Est, Nord – Est şi Bucureşti – Ilfov), asigurând promovarea egalităţii de gen şi combaterea discriminării.

GRUPUL ŢINTA este format din:

  • 900 de femei
  • 40 de persoane angajate ale autorităţilor publice centrale şi locale
  • 60 de persoane angajate ale organizaţiilor societăţii civile

Activităţile proiectului dedicate grupului ţintă:

  • 6 conferinţe regionale de informare, câte 2 în fiecare regiune de dezvoltare (informare cu privire la situaţia din fiecare regiune în ceea ce priveşte participarea femeilor pe piaţa muncii, cariera şi veniturile acestora, poveştile de succes ale femeilor aflate în funcţii de conducere, exemple de bune practici privind egalitatea de gen şi de şanse, modele străine privind această problematică şi modalităţi inovative de adresare, potenţiale surse de finanţare pentru cele care doresc să iniţieze/dezvolte afaceri
  • 4 seminarii pentru 100 de reprezentanţi ai ONG şi APL priving egalitatea de şanse şi de gen pe piaţa muncii şi rolul societăţii civile şi al autorităţilor în promovarea şi implementarea principiului egalităţii de şanse
  • 30 de întâlniri în comunităţi cu femei (aprox. 1200) în vederea informării cu privire la oportunităţile de calificare pe care le au prin proiect şi la şansele pentru participarea activă pe piaţa muncii
  • Cursuri de calificare pentru instruirea unui număr de aproximativ 800 de femei din cele 3 regiuni:

Regiunea Sud-Est – 250 femei – ocupaţiile de frizer, manichiurist, pedichiurist şi babysitter

Regiunea Nord-Est – 250 femei – lucrător social, îngrijitor bătrâni la domiciliu

Bucuresti-Ilfov – 300 femei – îngrijitor bătrâni la domiciliu, florar-decorator, manichiură – pedichiură, frizerie

  • Dezvoltarea unei reţele interprofesionale pentru sprijinirea integrării femeilor pe piaţa muncii şi a parteneriatului pentru iniţierea de afaceri
  • Selectarea şi furnizarea unui curs de formare de formatori şi certificarea unui număr de 15 femei pentru a deveni mentor formator
  • Vizită de studiu şi schimb de experienţă Suffolk, UK (15 beneficiare şi 8 reprezentanţi ai partenerilor)
  • Selectarea unui număr de minim 75 de femei, care intenţionează să iniţieze activităţi independente şi furnizarea a 3 cursuri de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale pentru acestea
  • Consultanţă pentru minim 175 de femei care doresc să iniţieze activităţi independente/afaceri
  • Consultanţă pentru elaborarea şi implementarea planurilor de afaceri dezvoltate în cadrul cursurilor de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale. Consultanţă va fi acordată nediscriminatoriu participantelor prin întâlniri faţă în faţă, prin intermediul emailului, a platformei dezvoltate precum şi telefonic
  • Minim 525 de ore de consultanţă
  • Organizarea şi desfăşurarea competiţiei cu premii în cadrul căreia beneficiarele proiectului se pot înscrie cu un plan de afaceri.

Beneficii pentru grupul ţintă:

  • Premierea celor mai bune 5 planuri de afaceri şi acordarea unui premiu de 10.000. Lei (inclusiv impozitul de 16%) unui număr de 5 beneficiare
  • Calificarea unui număr de 800 femei în diferite ocupaţii (frizer, manichiurist, pedichiurist şi babysitter, lucrător social, îngrijitor bătrâni la domiciliu, florar-decorator)
  • Creşterea calităţii vieţii unui număr de 1000 de persoane
  • Aproximativ 1200 de femei vor fi informate cu privire la oportunităţile de calificare pe care le au prin proiect şi la şansele pentru participarea activă pe piaţa muncii a femeilor
  • Consultanţă pentru elaborarea şi implementarea planurilor de afaceri dezvoltate în cadrul cursurilor de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale

Proiectul este implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Fundaţia Crucea Alb Galbenă, SC Green Team Actual SRL.

Descarca comunicatul de presa in format PDF aici.

 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Secor 6
Str. Cernişoara nr.38-40, sector 6,
Bucureşti, cod: 061019
Ţel.: 021 745 72 37
Fax: 021 745 62 29
E-mai: sspp_ong_6@yahoo.com

Alianţa pentru Sănătate din România – Comunicat de presă Centralizarea achiziţiilor publice: birocraţie, necesitate, control sau pericol?!?


Hotărârea luată într-un mod pripit şi fără a respecta prevederile Legii transparenţei decizionale 52/2003 privind desemnarea Ministerului Sănătăţii ca unitate de achiziţii centralizată trezeşte semne de întrebare în privinţa intenţiilor din spatele acestei Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului.

Alianţa pentru Sănătate din România doreşte să tragă un semnal de alarmă asupra modului în care s-a adoptat această OUG şi să vă supună atenţiei următoarele aspecte:

  1. Modul de adoptare:
    • Postat pe site-ul Ministerului Sănătăţii în data de 19.11. 2012, urmând a se găsi în dezbatere publică până pe data de 19.12. 2012 – nu s-a respectat;
    •  Perioada de 10 zile de la publicare, pentru transmiterea propunerilor – nu s-a respectat;
    • 20.11.2012 a fost adoptată.
  2. Procesul consultativ:

Nu s-a făcut, sau nu s-a făcut public vreun studiu de impact şi nu a avut loc nicio consultare cu vreo organizaţie reprezentativă.

Nota de fundamentare conţine în repetate rânduri observaţia: „Nu este cazul”, când se referă la principalele arii de impact. În rândurile de mai jos puteţi găsi două dintre cele mai importante puncte, care în opinia Guvernului nu sunt afectate:

  • Modificări la venituri bugetare plus / minus
  • Modificări  la cheltuieli bugetare plus / minus

Punctele fiind în totală contradicţie cu justificarea necesitatăţii emiterii de urgenţă a unui asemenea act normativ prin economia la bugetul de stat.

Deşi este prevăzut ca în situaţii excepţionale, actele normative să poată fi supuse adoptării de urgenţă, ce exclude procedura de punere în dezbatere publică, standardele europene impun ca adoptarea actelor normative să se facă în condiţiile respectării Legii transparenţei decizionale.

Acest act normativ nu se încadrează la statutul de OUG, deoarece nu se supune criteriilor conform cărora poate fi considerată de urgenţă: „Evitarea unei grave atingeri aduse interesului public”.

În concluzie, ordonanţa în discuţie având un impact major asupra tuturor sferelor implicate: societate civilă, mediul de afaceri, autorităţi publice centrale şi locale, etc., solicităm în mod expres repunerea acesteia în dezbatere publică, conform legii.   Totodată, vă solicităm întâlniri de lucru pentru consultări şi în primul rând, clarificarea categoriilor de produse pentru care vizaţi centralizarea achiziţiilor.

„Ne găsim la sfârşit de an, înainte de alegeri parlamentare, nu avem Parlament şi nici buget pentru anul 2013. Relansarea campaniei de licitaţii naţionale reprezintă o măsură dictatorială şi abuzivă, un exerciţiu de imagine pre-electorală şi încercarea de a crea un cadru legislativ de tip monopol pentru mediul de afaceri agreat, cu preţul blocării totale a sistemului de sănătate. După ce ani de zile s-au cheltuit resurse şi bani pentru descentralizarea sistemului sanitar, acum se revine la o abordare de tip comunist, conform obiceiului românesc de a dărâma astăzi ce s-a construit ieri.” subliniază Cristian Hotoboc, Preşedinte Alianţa pentru Sănătate din România şi Preşedinte PALMED.

„Ordonanţa de urgenţă conduce la monopolizarea pieţii în scopul deservirii clientelei politice. Achiziţia centralizată nu poate fi susţinută de o singură companie. Nu există o firmă cu acoperire naţională care să poată derula un contract naţional cu sute de beneficiari.” menţionează Ramona Ştefan, Vicepreşedinte Alianţa pentru Sănătate din România şi Preşedinte Asociaţia Furnizorilor de Produse Medicale care reaminteşte cazul Licitaţiei naţionale pentru dotarea secţiilor de neonatologie ICB 08 /03.08.2009:

1.         61 locatii

2.         Analizoare de gaze sangvine, electroliţi, metaboliţi, cooximetrie

3.         Câştigătorul cu o ofertă de 5,3 mil euro (în condiţiile în care ceilalţi participanţi la licitaţie au avut 1,9 şi 2,3 mil euro deţinând şi poziţia de lideri mondiali pe piaţa de gaze sangvine), livrează doar 16 unităţi, din care funcţionează 6, întrucât ofertantul, o companie multinaţională, nu are capacitatea de a asigura la nivel naţional: service, after-sales support sau training pentru personalul medical.

4.         În acest timp secţiile de neonatologie nu pot achizitiona un alt analizor, întrucât au fost dotate centralizat de catre Minister.

„Această măsură legislativă fără o dezbatere publică şi un studiu de impact ar putea avea consecinţe grave în ceea ce priveşte accesul pacienţilor la medicamente, echipamente, dispozitive mai ales în ceea ce priveşte serviciile de sănătate spitaliceşti. De asemenea, aceasta are consecinţe negative şi asupra concurenţei, favorizând crearea de monopoluri. Multe companii vor fi scoase de pe piaţă, şi pe cale de consecinţă mărindu-se semnificativ preţurile! Vor mai fi pe piaţă doar potenţaţii vremurilor. Se va crea o stufoasă birocraţie, vor fi blocate sau întârziate livrările către spitale şi toată lumea va avea de suferit, în special pacienţii. Nu înţelegem de ce se folosesc astfel de soluţii când avem la îndemână şi alte mijloace precum standardele de costuri, preţurile de referinţă ca la medicamente, etc. Există deja precedent în alte domenii cum ar fi construcţia de drmuri şi autostrăzi, unde, deşi se respectă legislaţia privind achiziţiile publice, avem în România cele mai mari preţuri pe kilometru de drum sau autostradă şi cele mai multe fraude.” declară Vasile Barbu, Secretar General Alianţa pentru Sănătate din România şi Preşedinte Asociaţia Naţională pentru Protecţia Pacienţilor.

Vă mulţumim pentru interesul manifestat şi vă vom tine la curent cu acţiunile viitoare!

Cu stimă,

Cristian HOTOBOC

Preşedinte