Îngrijirile la domiciliu – un drept sau un privilegiu? - Fundatia Crucea Alb-Galbena
  • 021.315.12.56
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • Lu-Vi 08:00-20:00
  • EnglishRomanian

Realizând o anumită cercetare, am constatat faptul că există foarte multe persoane care nu-și cunosc propriile drepturi, printre care și acesta: dreptul de a primi îngrijiri medicale la domiciliu!

Cât timp poți beneficia de aceste îngrijiri la domiciliu?

Pacientul asigurat care a primit decizie de la Casa de Asigurări, are dreptul la îngrijiri medicale/paliative la domiciliu, 90 de zile/an.

Cine poate beneficia de aceste îngrijiri la domiciliu?

Pot beneficia toate persoanele asigurate care obțin recomandare medicală:

  • de la medicul specialist la externarea din spital;
  • de la medicul de familie;
  • de la medical de specialitate din ambulatoriu, fără a fi necesară internarea;
  • pacienți cu boli cornice, handicap, boli fază terminală, prin proiecte sociale;
  • contra cost, indiferent de patologie.

Care sunt pașii necesari pe care trebuie să-i urmați?

La externarea din spital sau ambulatoriul de specialitate, pacientul trebuie să primească o recomandare tip de îngrijiri medicale la domiciliu, care să conțină serviciile medicale, perioada și ritmicitatea de la medicul specialist.

ATENȚIE! Această recomandare care conține tehnicile medicale ce trebuie efectuate la domiciliu, împreună cu scrisoarea medicală, sunt absolut necesare celor care vor să beneficieze de aceste servicii de îngrijire la domiciliu!

Pacientul externat din spital/ aparținătorii / persoana împuternicită întocmesc dosarul necesar pe care îl depun la Casa de Asigurări, cu condiția să nu depășească 5 zile calendaristice de la data emiterii recomandării. Dosarul trebuie să conțină:

  • recomandare de la medicul specialist;
  • bilet de externare;
  • scrisoare medicală;
  • cerere către Casa de Asigurări;
  • dovada calității de asigurat;
  • act de identitate.

Pacientul care primește recomandare de la medicul de familie trebuie să depună la Casa de Asigurări toate documentele menționate mai sus, fără biletul de externare.

IMPORTANT DE ȘTIUT!

Medicul specialist sau de familie vă poate recomanda o instituție care acordă servicii medicale la domiciliu, dar nu vă poate impune să vă adresați uneia anume!

Suntem aici pentru dumneavoastră!

Echipa noastră vă poate consilia telefonic, oricând între orele 08:00 – 16:00, de luni până vineri, pentru a întocmirea dosarului necesar la Casa de Asigurări! Așteptăm întrebările dumneavoastră!

                                      Vicki Ciobanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.