Fundația Crucea Alb-Galbenă, 25 de ani dedicați vârstnicilor - Fundatia CRUCEA ALB GALBENA - ingrijiri medicale la domiciliu
  • 021.315.1256
  • cruceaalbgalbena@cag.ro
  • EnglishRomanian

Primul furnizor de servicii medicale la domiciliu acreditat și autorizat în România

 Motto: Un popor care nu-şi respectă bunicii este lipsit de memorie şi fără viitor (Papa Francisc)

 

Fundația Crucea Alb-Galbenă, pionier în dezvoltarea serviciilor de îngrijire medicală la domiciliu, aniversează în această lună 25 de ani de existență.

Un sfert de secol în care care o echipă de oameni cu suflet – medici, asistenti medicali, psihologi, asistenți sociali, îngrijitori – și-a pus experiența în slujba a 30.000 de vârstnici, majoritatea singuri, uitați sau abandonați de familie și de apropiați. Un sfert de secol în care le-au oferit bunicilor nu doar servicii medicale de calitate, ci mai ales suport moral, loialitate, demnitate, respect, ajutor și apreciere. Le-au fost familie, prieteni, copii și nepoți.

“Ați venit dumneavoastră la mine în casă, e clar: au scăzut toate problemele. Omul bun cu suflet bun”, spune cu ochii în lacrimi una dintre doamnele care beneficiază de ceea ce oferă Fundația Crucea Alb-Galbenă care are, în prezent, 700 de pacienți.

“Se spune că ochii sunt oglinda sufletului…Am întâlnit în activitatea mea din cadrul Fundaței Crucea Alb-Galbenă astfel de ochi ce transmiteau suferință, marginalizare, lipsuri, excludere, uitare. Una dintre ocaziile care pot spune ca m-a marcat s-a întâmplat cu aproape 10 ani în urmă. Aveam în grijă o pacientă fără familie, imobilizată la pat în urma unei intervenții chirurgicale. O pacientă în vârstă, ce comunica cu dificultate, ce mă privea insistent cu niste ochi triști, de parcă ar fi spus: “Ce se întâmplă cu mine? Te rog, ajuta-mă”. Crucea Alb Galbenă era singura entitate care deschidea ușa acestei paciente în vârstă și total dependente de ajutorul cuiva. (…)Am înțeles obiectivul și provocarea lansată de Fundația Crucea Alb-Galbenă și mă simt motivat în a fi aproape de cei lipsiți de privilegii, fără familie, uitați de societate și de a continua să fac tot ce ține de mine pentru ca poveștile triste să fie cât mai puține”, explică Bogdan Antohi, asistent medical al Fundației Crucea Alb – Galbenă.

Dispecerat funcțional 24h/24

Fundația Crucea – Alb Galbenă pune la dispoziția pacienților săi un un dispozitiv format dintr-un telefon mobil și o brățară de silicon prevăzută cu un buton de “urgență”. Prin apăsarea butonului se activează difuzorul telefonului, iar beneficiarul intră în contact cu dispeceratul. Se va alerta un echipaj al Crucii Alb Galbene, o rudă (vecin) sau 112, în caz de urgență. Dispeceratul funcționează 7 zile din 7, 24h/ 24.

Fundația supraviețuiește, însă, doar din donații, din parteneriate încheiate pe termen limitat cu autorități locale sau organizații și societăți private și din finanțări europene, și acelea pe termen limitat. Cu toate acestea, echipa de specialiști, care numără acum 38 de oameni, încearcă din răsputeri să nu-și abandoneze niciun pacient. Este, însă, tot mai dificil.

“Sunt momente precum acesta în care chiar ajungem la capătul puterilor. De aceea, ruga mea este ca autoritățile locale, întreaga comunitate să-și asume îngrijirea bunicilor noștri, orice ajutor este binevenit”, este apelul președintelui Fundației Crucea Alb-Galenă, Măriuca Ivan.

În locul fiecăruia dintre pacienții Fundației Crucea Alb-Galbenă putem fi noi, părinții noștri, bunicii noștri. Tristețea și singurătatea sunt bolile cronice ale vârstnicilor, pe care nu trebuie să le lăsăm să sape. Suntem, împreună, responsabili pentru fiecare pas pe care îl facem către “ne pasă.” Haideți să ne respectăm bunicii și să le oferim o bătrânețe demnă!

 

Cei care doresc să ajute vârstnicii singuri pot face donații în contul / conturile Fundației Crucea Alb-Galbenă:

FUNDAȚIA CRUCEA ALB-GALBENĂ ROMÂNIA

 –  IBAN RO76 RNCB 0071 0114 3379 0001 – deschis la BCR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.