Pozitia oficiala a Fundatiei Crucea Alb-Galbena cu privire la serviciile medicale platite


Dragi prieteni ai Crucii Alb-Galbene,

În primul rând vă mulțumim pentru tot sprijinul, toată încrederea și susținerea necondiționată. Misiunea noastră este mai ușoară avându-vă alături.

Pentru că numărul reacțiilor voastre cu privire la serviciile plătite pe care le avem în lista noastră de servicii medicale furnizate la domiciliul pacienților s-a intensificat în ultima perioadă simțim însă că este important să aducem câteva clarificări.

Fundația Crucea Alb Galbenă deservește două tipuri de pacienți:

  • Pacienți cu venituri mici care se încadrează în programele noastre sociale, susținute de diverși finanțatori. Pentru acestea publicăm în pagina proiectelor toate condițiile de eligibilitate.
  • Pacienți cu venituri peste media acceptată în proiectele noastre sociale pentru care putem asigura servicii de îngrijire medicală la domiciliu, doar contra cost.

Serviciile oferite cu plată susțin o parte din activitatea fundației noastre care nu poate fi acoperită din proiectele sociale. Plătim salarii, contribuții, combustibil pentru a ne deplasa la domiciliul pacienților, servicii, chirie, lumină, gaz, echipament și consumabile medicale la prețul pieței. Nivelul donațiilor este extrem de mic, iar atunci când beneficiem de sprijin în această direcție preferăm să direcționăm aceste resurse către pacienții noștri care au cu adevărat nevoie de sprijin.

Suntem cu atât mai mult recunoscători tuturor celor care achiziționează aceste servicii pentru că aceste resurse ne ajută să susținem activitatea Fundației și să menținem alături de noi echipa noastră de asistenți medicali, medici, kinetoterapeuți, asistenți sociali și îngrijitoare.

Vă multumim, așadar, că douăzeci și patru de ani ați fost alături de noi și că ați facut parte, unii dintre dvs. sau membri ai familiei dvs., dintre cei 23.000 de pacienți îngrijiți de noi.

Ne onorează mulțumirile și susținerea dvs. manifestate în toți acești ani și ne încurajează să mergem mai departe pe acest drum greoi și laborios în a găsi soluții permanente și continue pentru cei care sunt mai putin norocoși.

Măriuca Ivan

Oportunitate de angajare!


Fundaţia Crucea Alb Galbenă angajează ingrijitor la domiciliu pentru persoane varstnice. Cei interesați sunt rugați să trimită CV-ul pe adresa cruceaalbgalbena@cag.ro. De asemenea, ne puteti contacta la nr de telefon: 021 3151256. Vă mulțumim!

Fundația Crucea Alb-Galbenă – un film care durează de 20 de ani, cu actori reali și cu un scenariu deosebit


20  de ani de muncă  făcută cu iubire și profesionalism, 20 de ani de trudă, implicare maximă, sacrificii, asumare, responsabilitate, o viață de om în dezvoltrea modelului de îngrijiri medicale la domiciliu, segment fără de care sistemul de sănătate românesc ar fi fost incomplet.

Am crezut de fiecare dată cu toată ființa mea că nu există cale de întoarcere și că le vom da o lecție prietenilor belgieni, că vom face mai bine decât ei. Exista atunci entuziasmul, dorința și speranța că vom recupera tot ce pierdusem 45 de ani.

Când am pregătit evenimentul de astăzi,  m-am uitat la poze și mi-am dat seama că am regizat împreună un film care a durat 20 de ani cu actori reali, după un scenariu scris de scenariști diferiți. L-am văzut pe dr. De Coninck, Ludo, Hendrick și Luc cu 20 ani mai tineri, noroc cu mine că am rămas la fel de tânără!

În acești ani, de departe cel mai mare și important proiect al nostru a fost dezvoltarea CPCSIIDMB cu Primăria Capitalei prin HCG și cu sprijinul partenerului unu –  DGASMB. Proiectul își propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu ce nu pot primi asistenţă îndelungată în spital. Prin intermediul acestui proiect, aproximativ 170 de persoane din Capitală beneficiază, lunar, de servicii integrate de îngrijire la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistență (dispecerizare prin CC) servicii medicale, de recuperare, de înimageResizechiriere, servicii de îngrijire de bază și sociale.

Partenerul doi în proiect: CAGR,  monitorizează  pacienții prin oferirea de  servicii integrate la domiciliu și probează în acest moment dezvoltarea unei soluții informatice de management al activității fundației,  model care va genera unul național.

Partenerul trei în proiect este Asociația de Ajutor Mutual București, care oferă pacienților serviciul de teleurgență medicală cu dispozitive asociate cu butonul de urgență,  conectați la un Call Center, la care răspunde o echipă de profesioniști capabili să discearnă și să facă triajul apelurilor. La fiecare apel se deschide fișa acestuia cu toate datele necesare care facilitează intervenția și accesul echipei de urgență la domiciliu.

Valorile noastre au fost și rămân respectul pentru pacient și pentru demnitatea profesiei. Acestea au fost mereu călăuza pentru a ne continua drumul în slujba demnității ființei umane,  într-o Românie destul de debusolată și debusolantă, într-o societate în permanentă schimbare în care nu puteam construi azi, nu aveam continuitate  pentru că mâine se schimbau decidenții conform altgoritmului politic  și până veneau ceilalți nu se lua nici o decizie sau se amâna. S-a irosit multă energie in acest timp, iar curajul de a implementa acest sistem a fost o mare provocare.

Dragi prieteni, voi încerca să vă conving în afirmațiile următoare că munca noastră a fost răsplătită și că a meritat efortul:

– Cu o echipă pluridisciplinară de profesioniști am fost și rămânem vârful de lance în introducerea îngrijirii la domiciliu în legislația românească;

– Am obținut  prima autorizare, acreditare și contractare cu Casele de Asigurări București și OPSNAJ.  Dacă în 2002 – 2004 eram singuri pe piața din România, acum suntem  acreditați și autorizați 85 numai la București, de unde concluzia că s-a înțeles nevoia sistemului de ID, s-au elaborat  bugete mari, mai rămâne să avem certitudinea că cineva controlează dacă banii ajung unde trebuie și pacienții sunt bine îngrijiți. Avem bucuria să avem aici doi luptători pentru cauza noastră.

– Deținem  primele modele de parteneriate cu autoritățile locale și centrale;

– Primele proiecte pe dezvoltarea rețelelor furnizorilor de servicii de îngrijiri la domiciliu;

– Avem proiecte pe fonduri europene structurale și elvețiene;

– Grație acestui traseu, Crucea Alb-Galbenă a devenit membru fondator a unor alianțe și a primit recunoașterea unor instituții de profil;

– Partenerii belgieni au continuat să fie alături de noi în toți acești ani;

– Și mai mult decât atât, Ambasada Regatului Belgiei la București, ne primește la reședința domniei sale la ceas aniversar, așa cum a făcut-o Xavier Van Mighem și Leo Daes.

Am sa închei cu un mesaj pe care-l găsiți în cuvântul meu din raport:

”Ruga mea pentru jucătorii din sistem este să contribuim împreună la consolidarea în toate regiunile României a unui sistem funcțional și unitar, pentru asigurarea unei bătrâneți decente. Nu ne putem lamenta cu toții, că nu se mai poate face nimic, ci trebuie să încercăm să construim o temelie solidă și robustă care să nu se prăbușească la fiecare schimbare electorală. Suntem cu toții datori să lăsăm ca testament un exemplu de bună practică pentru ca bătrânețea si boala este a tuturor și fiecăruia dintre noi.”

Mulțumesc prietenilor, sposorilor, partenerilor și finanțatorilor care au fost alături de noi în toți acești ani!

Mulțumesc echipei CAGR care a devenit în timp familia mea  prietenoasă, caldă, plină de solidaritate și respect!

Mulțumesc prietenilor din Belgia care au ținut să fie astăzi aici și vouă tuturor!!

Mulțumesc, dar nu în ultimul rând,  Excelenței Sale, domnului Ambasador  Thomas Baekelandt, pentru bucuria de-a fi în această minunată casă și atmosferă, la ceas aniversar!

Măriuca Ivan – Director Fundația Crucea Alb-Galbenă București

Vizită de lucru la Crucea Alb Galbenă


In perioada 7 – 13 iunie 2016, Crucea Alb Galbena România a primit vizita de lucru a partenerilor de la Crucea Alb Galbenă Belgia. Au fost vizitate filialele Crucea Alb Galbenă Buzău, Baia Mare, Focșani și au fost ședințe de lucru cu flialele Tirgoviște și Constanța.DSCN1873

Agenda ședințelor de lucru a cuprins puncte referitoare la: venituri și cheltuieli 2015-2016, echipa de lucru și fluctuație personal, echipamente și logistică, evoluție număr pacienți, tehnici, patologii prezente, situația finanțării de la casele de asigurări, stadiu implementare proiecte fonduri publice, stadiu implementare proiecte fonduri  europene, previziuni proiecte viitoare, planuri de dezvoltare organizațională.

În data de 9 iunie am avut onoarea de a primi la sediul CAGR pe Excelențele Lor Ambasadorul Belgiei la București d-nul Thomas Baekelandt împreună cu soția. D-nul Președinte Piet Vanthemche a făcut o prezentare a istoriei Crucii Alb Galbene Belgia și a colaborării cu Crucea Alb Galbenă România, mod de lucru și perspective de viitor. A fost făcută o prezentare și a Fundației Crucea Alb Galbenă România, a situației sistemului de îngrijiri la domiciliu din țara noastră, a provocărilor dar și soluțiilor identificate pentru dezvoltarea acestuia. Au fost aduse în prim plan două mari proiecte ale CAGR, Centrul pilot de coordonare a serviciilor integrate de îngrijiri la domiciliu din București, finanțat de Consiliul Local împreună cu Direcția de Asistență Socială a Municipiului București și Butonul Roșu un sistem unic de teleasistenţă destinat persoanelor vârstnice din România, proiect co-finanţat printr-un grant din partea Elveţiei prin intermediul Contribuţiei Elveţiene pentru Uniunea Europeană extinsă. A fost astfel arătată importanța implicării tehnologiilor avansate în furnizarea serviciilor socio-medicale.

D-nul Emil Birsan, Director General ADAM-BU a prezentat un proiect de teleasistență care poate implica atât furnizorii de servicii de îngrijiri la domiciliu cât și instituțiile statului și actori privați pentru o mai bună coordonare și monitorizare a finanțării serviciilor de îngrijiri la domiciliu la nivel național.

D-nul AmbasadorDSCN1864 Thomas Baekelandt s-a arătat interesat de strategia de dezvoltare a sistemului de îngrijiri la domiciliu în România și împreună cu soția dânsului și-a arătat disponibilitatea de a se implica în crearea unui cadru favorabil dezvoltării acestui sistem.

În urma întâlnirii de la sediul CAGR, d-nul Ambsador a lansat invitația la cină la reședința personală pentru membrii delegației belgiene și Crucea Alb Galbenă România.

În timpul sesiunii de lucru de la sediul CAGR  am primit vizita d-nului Cristian Grasu, Secretar de Stat la Ministerul SănătăDSCN1857ții care a prezentat intenția Ministerului Sănătății de a contracta un împrumut de la Banca Mondiala pentru reformarea întregului sistem de sănătate, inclusiv pentru sectorul de îngrijiri la domiciliu.

În urma discuțiilor purtate s-a ajuns la următoarele concluzii:

  • Este nevoie de o reforma în domeniul îngrijirilor la domiciliu, respectiv mai multă transparență în alocarea fondurilor și a criteriilor de proritizare a pacienților.
  • Statul trebuie să suțtină mai mult sectorul ONG care dorește să ofere astfel de servicii.
  • Crucea Alb Galbenă România împreună cu filialele din țară trebuie să colaboreze în vederea unei evoluții favorabile a sistemului de îngrijiri la domiciliu.
  • Trebuie dezvoltate noi proiecte și noi abordări în serviciile de îngrijiri la domiciliu.
  • Este nevoie de know-how-ul de la Crucea Alb Galbenă Belgia și de demersuri de lobby și advocacy pe lângă instituțiile statului român pentru transparentizarea finanțării și a legislației în domeniu.

A fost propus  realizarea unui worshop în Belgia la sfârșitul acestui an, cu participare begiană și română, cu actori importanți și factori de decizie în sistemul de sănătate românesc.

 

 

Teleasistenţă: brăţara care cheamă Urgenţa


“Sistemul de teleasistenţă, inaugurat de Fundaţia Crucea Alb- Galbenă, reprezintă o premieră naţională la nivelul serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, și nu numai.
Sistemul este constituit dintr-o brăţară tip ceas purtată de bolnavi, confecţionată din silicon medical, rezistentă la apă. Brăţara este conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot- sistem prin care pacienții pot alerta atunci când au nevoie de îngrijiri medicale în cazul unei crize. D-na Măriuca Ivan, director general al CAGR, a explicat modul în care funcționează sistemul: în cazul în care bolnavul are nevoie de ajutor, acesta poate apăsa butonul roșu de pe braț sau tastele predefinite ale telefonului legat de Call Center-ul Centrului Pilot. Prin acest dispozitiv, dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale, luând în calcul una dintre următoarele trei opțiuni:
• trimite la fața locului o echipă specializată din cadrul Fundatiei Crucea Alb Galbena, timp în care beneficiarul rămâne în legătură permanentă cu echipa de la dispecerat
• apelează Sistemul Național Unic pentru Urgență
• trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat.

Mai multe informaţii găsiţi pe site-ul Fundaţiei – https://www.cag.ro/ ”

Cu multumiri pentru sprijin, articol preluat de pe site-ul:  http://www.scoalapacientilor.ro/teleasistenta-bratara-care-cheama-urgenta/