Centrul pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de ingrijiri la domiciliu


– Cel mai mare proiect implementat de CAG şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului –

 

Primăria capitalei prin Consiliul General și Direcţia Generală de Asistenţă Socială, își continuă și anul acesta misiunea de a fi alături de persoanele vârstnice, de a le asigura un anumit grad de securitate socială, de a le ajuta să aibă un trai decent. Acest lucru este dovedit de prelungirea pentru al 7-lea an consecutiv a proiectului Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din Municipiul București, proiect în care sunt îngrijiți aproximativ 170 de persoane lunar.

Proiectul îşi propune să răspundă nevoilor persoanelor aflate la domiciliu, ce nu pot primi asistenţă îndelungată în spital. Beneficiarii îngrijiți în proiectele CAGR se află în risc de marginalizare socială din cauza problemelor de sănătate, dar și a veniturilor insuficiente și condițiilor precare de trai. CAGR vine în sprijinul acestora cu servicii integrate de îngrijire la domiciliu, monitorizate prin sistemul de teleasistență (dispecerizarea serviciilor prin intermediul call center-ului): servicii medico-sociale, de  recuperare, servicii de îngrijire de bază.

Scopul proiectului este acela de a îmbunătăți calitatea vieţii persoanelor vârstnice, prin utilizarea tehnologiilor avansate de comunicaţii combinate cu o monitorizare individuală, responsabilă, pe termen lung din partea unei echipe de profesionişti. Un beneficiu adițional, care nu poate fi cuantificat, este liniștea aparținătorilor care știu că părinții și bunicii lor sunt monitorizați în situații de urgență la modul cel mai complet și empatic cu putință, prin utilizarea celor mai noi tehnologii de comunicații disponibile pe piață îmbinate cu responsabilitate la superlativ, la nivel profesional și uman. Acest sistem inovativ de monitorizare, într-o ţară şi într-o perioadă în care procesul de îmbătrânire este în creştere, va diminua cu mult costurile pentru instituţionalizarea persoanelor vârstnice şi pentru supravegherea acestora la domiciliu. Proiectul pilot a devenit în timp un model reuşit pentru multiplicarea lui la nivel național, pentru acordarea de şanse egale tuturor persoanelor cu nevoi medico-sociale din România.

Echipamentele electronice de teleasistență pentru echiparea dispeceratului și server-ul, precum și device-urile destinate beneficiarilor sunt puse la dispoziția proiectului de Asociaţia de Ajutor Mutual Bucureşti (ADAM).

Elementul de noutate al proiectului depus pentru 2016-2017 constă în realizarea unei platforme de gestiune a bazei de date și implementării unei soluții IT de management integrat al activității de IID la standarde europene. Sistemele de teleasistență și monitorizare ale pacienților răspund celor mai acute nevoi în funcție de patologii și profilul pacientului adaptându-se permanent  nivelului cognitiv, educațional prin soluțiile tehnice propuse.

Îmbunătățirea serviciului de teleasistență prin intermediul acestei aplicații va  reprezenta un prim pas pentru dezvoltarea unui proiect important, la nivel național, prin care soft-urile și aplicațiile de ultimă oră să contribuie la creșterea calității vieții beneficiarilor.